fbpx

Czy Twój system ERP obsługuje wiele jednostek miar i zapewnia kontrolę zmieniającej się w czasie wagi produktów?

Czy magazynujesz wyroby w sztukach, a sprzedając rozliczasz według ich rzeczywistej wagi?

Większość systemów ERP oferuje możliwość korzystania z tzw. alternatywnych jednostek miary. Polega to zwykle na zdefiniowaniu podstawowej jednostki miary surowca lub produktu (np. sztuki) i jednostek alternatywnych ze stałym przelicznikiem (np. jedna sztuka produktu X waży 2 kg). Alternatywne jednostki miary mogą być potem używane stosownie do potrzeb (np. klient zamawia w kilogramach, a my powadzimy ewidencję zapasu w sztukach).  Jednakże, alternatywne jednostki miary, jakkolwiek przydatne, nie zawsze są wystarczające – jest tak np. w przemyśle mleczarskim. Przykładem jest firma, która produkuje sery w kręgach o standardowej wadze 10 kg i chce prowadzić ewidencję zarówno w sztukach (jako podstawowej jednostce miary) jak i w kilogramach. Zdefiniowanie alternatywnej jednostki „kg” z przelicznikiem 1 szt = 10 kg jest niewystarczające bo poszczególne kręgi sera zazwyczaj różnią się nieco od wagi standardowej. Infor CloudSuite Food & Beverage (Infor M3) oferuje narzędzia umożliwiające rozwiązanie tego problemu.

Przykładowo, ewidencję ilościową sera możemy prowadzić równocześnie w dwóch jednostkach:

  • podstawowej (czyli sztukach) oraz
  • jednostce zmiennej wagi, która nie jest związana sztywnym przelicznikiem z jednostką podstawową. W naszym przykładzie są to kilogramy.
Wyzwanie 1: Receptury odwrócone

Wyzwanie 2: Atrybuty

Wyzwanie 3: Kontraktacje i skup

Wyzwanie 4: Wiele jednostek miar i kontrola wagi – zobacz materiał video poniżej

Wyzwanie 5: Identyfikacja, śledzenie i wycofanie

Wyzwanie 6: Daty przydatności i reklasyfikacja

Wyzwanie 7: Pakowanie

Wyzwanie 8: Mobilna obsługa procesów logistycznych

Wyzwanie 9: Kontrola jakości

Wyzwanie 10: Prognozowanie popytu

W każdej transakcji ilościowej dotyczącej produktu takiego jak ser (włącznie z inwentaryzacją) konieczne jest zatem podawanie dwóch ilości: w sztukach i kilogramach.  W przypadku zastosowania jednostki zmiennej wagi:

  • planowanie odbywa się w jednostce standardowej,
  • zamawianie odbywa się w jednostce podstawowej (lub jednostkach alternatywnych),
  • wycena (zarówno w zakupach jak i w sprzedaży) odbywa się w jednostce zmiennej wagi,
  • kalkulacje kosztowe i wycena zapasu odbywa się w jednostce zmiennej wagi,
  • kalkulacja marży odbywa się w jednostce zmiennej wagi.

Video wskazówka

Obejrzyj materiał video, w którym wyjaśniamy jak nasz system ERP obsługuje wiele jednostek miar i zapewnia kontrolę zmieniającej się wagi produktów.

U nich wdrożyliśmy oprogramowanie dla produkcji

Nasi konsultanci mają bogate doświadczenie projektowe, realizowali projekty wdrożenia oprogramowania w wielu przedsiębiorstwach. Poznaj projekty, które zrealizowaliśmy.

Jak możemy Ci pomóc?

Zastanawiasz się, czy cyfrowa transformacja jest dla Ciebie? Może interesuję Ciebie digitalizacja procesów  w branży spożywczej? Chcesz zrobić krok w stronę przemysłu 4.0? Szukasz narzędzi wspierających optymalizację łańcucha dostaw i procesów produkcyjnych? Chętnie omówimy z Tobą korzyści, możliwości i wątpliwości, które masz. Zachęcamy do dzielenia się doświadczeniami, spostrzeżeniami i wrażeniami. Skontaktuj się z nami jeszcze dziś. Wypełnij formularz:

Jak Twój system ERP obsługuje kontraktacje i skup?

Jak Twój system ERP obsługuje kontraktacje i skup? Co z umowami z producentami, rejestracją parametrów jakościowych w czasie wzrostu i przyjęcia, rozliczeniem dostaw z uwzględnieniem potrąceń i należnych bonusów? Czy Twój system ERP posiada funkcjonalności, które obsłużą te procesy? W tym materiale przedstawiamy mechanizmy wbudowane w system Infor CloudSuite Food & Beverage (Infor M3).

System Infor CloudSuite Food & Beverage (Infor M3) daje możliwość odwzorowania wszystkich etapów złożonego procesu kontraktacji i skupu. Rejestracja rolnika, jego pól uprawnych, oraz uzgodnienie ceny bazowej dla poszczególnych odmian to podstawowe informacje wprowadzane do systemu. Następne w kolejności jest zdefiniowanie potrąceń i bonusów, jakie otrzymuje producent za osiąganą jakość dostaw. Dodatkowo, wyliczając cenę, system może uwzględnić i zdyskontować ewentualne usługi świadczone na rzecz rolnika lub np. sadzonki, które otrzymał. Przyjęcie surowca na magazyn wiąże się z pobraniem próbki do badań jakościowych oraz ważeniem netto/brutto i tara. Parametry jakościowe zarejestrowane w czasie wzrostu, jak i samej dostawy pomagają w wyliczeniu należnej kwoty.

Skup surowców od rolników indywidualnych często powoduje konieczność wystawienia w imieniu dostawcy faktury RR. Proces ten zwany jest samofakturowaniem (może być realizowany również w odniesieniu do innych dostawców). W systemie Infor CloudSuite Food & Beverage (Infor M3) można ten proces zautomatyzować, elastycznie wyposażając go w punkty kontrolne, które wymagają zatwierdzenia przez odpowiedzialnych pracowników. Na podstawie danych o dostarczonym surowcu i jego atrybutach kalkulowane są ceny dostaw i automatycznie generowane są propozycje faktury RR. Po ich zatwierdzeniu (jeśli jest to wymagane) faktury są wystawiane i automatycznie księgowane. Również automatycznie powstają propozycje zapłat za te faktury.

Wyzwanie 1: Receptury odwrócone

Wyzwanie 2: Atrybuty

Wyzwanie 3: Kontraktacje i skup – zobacz materiał video poniżej

Wyzwanie 4: Wiele jednostek miar i kontrola wagi

Wyzwanie 5: Identyfikacja, śledzenie i wycofanie

Wyzwanie 6: Daty przydatności i reklasyfikacja

Wyzwanie 7: Pakowanie

Wyzwanie 8: Mobilna obsługa procesów logistycznych

Wyzwanie 9: Kontrola jakości

Wyzwanie 10: Prognozowanie popytu

Video wskazówka

Obejrzyj materiał video, w którym wyjaśniamy jak Infor CloudSuite Food & Beverage (Infor M3) obsługuje kontraktacje i skup.

U nich wdrożyliśmy oprogramowanie dla produkcji

Nasi konsultanci mają bogate doświadczenie projektowe, realizowali projekty wdrożenia oprogramowania w wielu przedsiębiorstwach. Poznaj projekty, które zrealizowaliśmy.

Jak możemy Ci pomóc?

Zastanawiasz się, czy cyfrowa transformacja jest dla Ciebie? Może interesuję Ciebie digitalizacja procesów  w branży spożywczej? Chcesz zrobić krok w stronę przemysłu 4.0? Szukasz narzędzi wspierających optymalizację łańcucha dostaw i procesów produkcyjnych? Chętnie omówimy z Tobą korzyści, możliwości i wątpliwości, które masz. Zachęcamy do dzielenia się doświadczeniami, spostrzeżeniami i wrażeniami. Skontaktuj się z nami jeszcze dziś. Wypełnij formularz:

Czy Twój system ERP potrafi sprawnie zarządzać atrybutami (cechami) surowców i wyrobów?

Czy skład Twojej receptury zmienia się i zależny jest od wartości tych atrybutów?

W przypadku surowców i produktów spożywczych często mamy do czynienia z koniecznością przypisania do nich dodatkowych informacji. Przykładami są procent tłuszczu i białka w przypadku mleka surowego, czy też procent tłuszczu w przypadku sera. Informacje takie nazywamy atrybutami i możemy je przypisywać do partii kupowanych lub produkowanych, zleceń produkcyjnych i dystrybucyjnych oraz zamówień zakupu i sprzedaży. Atrybuty przypisane do partii dostarczonego mleka mogą sterować jego automatyczną wyceną np. wg zasady: cena bazowa plus zwiększenia z tytułu zawartości tłuszczu i białka plus zwiększenie z tytułu klasy jakości.

Obejrzyj krótki film (poniżej), który pokazuje jak system Infor CloudSuite Food & Beverage (Infor M3) zapewnia możliwość nadania indeksom dowolnie zdefiniowanych atrybutów i cech pozwalających na ich rozróżnienie względem stanów magazynowych.

Video wskazówka

Obejrzyj materiał video, w którym wyjaśniamy jak zarządzać atrybutami w systemie ERP.

U nich wdrożyliśmy oprogramowanie dla produkcji

Nasi konsultanci mają bogate doświadczenie projektowe, realizowali projekty wdrożenia oprogramowania w wielu przedsiębiorstwach. Poznaj projekty, które zrealizowaliśmy.

Jak możemy Ci pomóc?

Zastanawiasz się, czy cyfrowa transformacja jest dla Ciebie? Może interesuję Ciebie digitalizacja procesów  w branży spożywczej? Chcesz zrobić krok w stronę przemysłu 4.0? Szukasz narzędzi wspierających optymalizację łańcucha dostaw i procesów produkcyjnych? Chętnie omówimy z Tobą korzyści, możliwości i wątpliwości, które masz. Zachęcamy do dzielenia się doświadczeniami, spostrzeżeniami i wrażeniami. Skontaktuj się z nami jeszcze dziś. Wypełnij formularz:

Czy Twój system ERP zarządza recepturami odwróconymi, produktami ubocznymi i ko-produktami?

Przetwórstwo spożywcze charakteryzuje się procesami produkcyjnymi, które opisywane są tzw. odwróconymi recepturami. W przeciwieństwie do klasycznych receptur, które definiują proces powstawania jednego produktu, receptury odwrócone pozwalają na zdefiniowanie wielu produktów, które powstają w pojedynczym procesie. Przykładem może być produkcja mleka spożywczego o różnej zawartości tłuszczu z jednej partii mleka surowego. Infor CloudSuite Food & Beverage (Infor M3) pozwala na definiowanie zarówno klasycznych jak i odwróconych receptur. Wykorzystywane są one m.in. w procesie produkcji zleceniowej i bez-zleceniowej, kalkulacji kosztów produktu oraz planowaniu.

System ERP – planowanie i kalkulacje

Procesy produkcyjne z odwróconymi recepturami stanowią również wyzwanie dla systemów kalkulacji kosztów produktu i analizy marży. W przypadku receptur zwykłych koszt produktu może być utożsamiony z kosztem procesu jego powstawania. W przypadku receptur odwróconych ten sam produkt może powstawać jako wynik różnych procesów. Infor CloudSuite Food & Beverage (Infor M3) oferuje narzędzia planistyczne, które obsługują obydwa rodzaje receptur oraz integrują proces planowania materiałowego z optymalizacją uzysku.

Optymalny plan produkcji w systemie ERP

Na podstawie planowanego popytu na wyroby gotowe (zamówienia klientów i prognoza) oraz planowanych lub uzgodnionych z klientem cen, system generuje plan produkcji, który jest optymalny w sensie:

  • maksymalnego zaspokojenia popytu na wyroby (z minimalizacją kosztów, gdy popyt może być w pełni zaspokojony) lub
  • maksymalnej rentowności.
Wyzwanie 1: Receptury odwrócone – zobacz materiał video poniżej

Wyzwanie 2: Atrybuty

Wyzwanie 3: Kontraktacje i skup

Wyzwanie 4: Wiele jednostek miar i kontrola wagi

Wyzwanie 5: Identyfikacja, śledzenie i wycofanie

Wyzwanie 6: Daty przydatności i reklasyfikacja

Wyzwanie 7: Pakowanie

Wyzwanie 8: Mobilna obsługa procesów logistycznych

Wyzwanie 9: Kontrola jakości

Wyzwanie 10: Prognozowanie popytu

Pod uwagę brane są ograniczenia w postaci:

  • zdolności dostawców,
  • konieczności przyjęcia i przetworzenia skupowanego surowca,
  • zdolności produkcyjnych,
  • zdolności magazynowych (przyjęcia, wydania, składowanie),
  • zdolności transportowych.

Na potrzeby optymalizacji kosztów i rentowności brane są pod uwagę:

  • ceny sprzedaży,
  • ceny zakupu,
  • koszty produkcji,
  • koszty składowania,
  • koszty transportu.

System ERP a obsługa receptur odwróconych

Produkcja procesowa, z którą mamy do czynienia w przypadku branży spożywczej, zdecydowanie różni się od produkcji dyskretnej. Pierwszą zasadniczą różnicą jest efekt finalny procesu wytwarzania. Podczas gdy w produkcji dyskretnej z wielu materiałów powstaje zazwyczaj jeden produkt gotowy, w produkcji procesowej bardzo często mamy do czynienia z sytuacją odwrotną. Z jednego lub wielu surowców wsadowych powstaje wiele pełnowartościowych produktów (tzw. ko-produktów), jak i produktów ubocznych.

Aby właściwie zapisać taką informację w postaci normatywu niezbędna jest funkcjonalność receptur odwróconych, jaką oferuje system ERP Infor CloudSuite Food & Beverage (Infor M3). Dodatkowo, skład receptury może zmieniać się dynamicznie, z uwzględnieniem stężenia substancji lub innych parametrów jakościowych partii surowca używanego na zleceniu produkcyjnym. Udział poszczególnych komponentów może być wyrażony w procentach, jak również możliwe jest wskazywanie składników, które mogą być użyte zamiennie. System ERP obsługuje tworzenie receptur i procesów alternatywnych oraz ich automatyczny dobór w zależności od zlecanej wielkości partii.  Dodatkowo, receptura może być powiązana z odpowiednio zdefiniowanymi procesami kontroli jakości, opartymi o indywidualnie definiowane parametry.

Video wskazówka

Obejrzyj materiał video, w którym wyjaśniamy jak zarządzać recepturami odwróconymi w systemie ERP.

U nich wdrożyliśmy oprogramowanie dla produkcji

Nasi konsultanci mają bogate doświadczenie projektowe, realizowali projekty wdrożenia oprogramowania w wielu przedsiębiorstwach. Poznaj projekty, które zrealizowaliśmy.

Jak możemy Ci pomóc?

Zastanawiasz się, czy cyfrowa transformacja jest dla Ciebie? Może interesuję Ciebie digitalizacja procesów  w branży spożywczej? Chcesz zrobić krok w stronę przemysłu 4.0? Szukasz narzędzi wspierających optymalizację łańcucha dostaw i procesów produkcyjnych? Chętnie omówimy z Tobą korzyści, możliwości i wątpliwości, które masz. Zachęcamy do dzielenia się doświadczeniami, spostrzeżeniami i wrażeniami. Skontaktuj się z nami jeszcze dziś. Wypełnij formularz:

Wdrożenie ERP w chmurze: Infor standaryzuje procesy biznesowe w firmie Nutreco

Firma Nutreco standaryzuje procesy biznesowe w skali globalnej dzięki Infor CloudSuite Food & Beverage. System dostępny jest w modelu chmurowym. Poznaj Nutreco i oceń zakres wdrożenia systemu ERP w chmurze.

Przykład wdrożenia systemu Infor CloudSuite Food & Beverage w branży spożywczej

Nutreco, światowy ekspert w dziedzinie żywienia zwierząt i produkcji pasz dla ryb wprowadził rozwiązanie Infor CloudSuite Food & Beverage w 100 zakładach zlokalizowanych w 35 krajach – zgodnie z harmonogramem i przewidzianym budżetem. Obejrzyj ten film, aby dowiedzieć się, jak firma Nutreco wyznacza nowy standard w obsłudze swoich klientów za pomocą rozwiązań cyfrowych.

 

Video Case Study

Obejrzyj materiał video i poznaj szczegóły wdrożenia systemu Infor CloudSuite Food & Beverage, który standaryzuje procesy biznesowe w skali globalnej.

U nich wdrożyliśmy oprogramowanie dla produkcji

Nasi konsultanci mają bogate doświadczenie projektowe, realizowali projekty wdrożenia oprogramowania w wielu przedsiębiorstwach. Poznaj projekty, które zrealizowaliśmy.

Jak możemy Ci pomóc?

Chcesz wdrożyć system ERP w chmurze, który standaryzuje procesy biznesowe? Może interesuję Ciebie digitalizacja procesów etykietowania w branży spożywczej? Chcesz zrobić krok w stronę przemysłu 4.0? Szukasz narzędzi wspierających optymalizację łańcucha dostaw i procesów produkcyjnych? Chętnie omówimy z Tobą korzyści, możliwości i wątpliwości, które masz. Zachęcamy do dzielenia się doświadczeniami, spostrzeżeniami i wrażeniami. Skontaktuj się z nami jeszcze dziś. Wypełnij formularz:

Automatyzacja procesów: Midsona zaspokaja apetyt na rozwój we współpracy z Infor

Automatyzacja procesów dzięki wdrożeniu Infor

Firma Midsona, specjalizująca się w dziedzinie zdrowego odżywiania i produktów pielęgnacyjnych, poszukiwała pojedynczego, ujednoliconego systemu ERP, który zastąpiłby 5 odrębnych systemów EPR używanych w grupie w wyniku przejęcia. Firma zdecydowała się na technologię chmurową Infor®, która pozwoli nie tylko zaoszczędzić na kosztach licencji oprogramowania i zmniejszyć zależność od zewnętrznych konsultantów, ale także przyspieszyć operacje, automatyzować procesy i raportowanie.

Jedna wspólna platforma dla całej grupy

Firma Midsona już wkrótce zrealizuje swoją wizję i stanie się jednym z europejskich liderów w branży ochrony zdrowia i wellbeing rozwijając swoje marki i przejmując nowe. Ten szybki wzrost stanowi jednak wyzwanie dla efektywnego zarządzania działalnością. „Mając pięć systemów ERP w całej grupie zmagaliśmy się z kompletnie niepotrzebną złożonością“ – wyjaśnia Christoffer Filippini, kierownik ds. systemów informatycznych w firmie Midsona.

Christoffer Filippini podał przykład problemów, z którymi firma miała do czynienia korzystając z oddzielnych systemów ERP: „Mieliśmy kilka różnych, niezintegrowanych platform, przez co ten sam produkt pojawiał się pod różnymi numerami SKU w całej grupie, co przekładało się na długie czasy transakcji“. Kluczowym problemem był brak integracji pomiędzy istniejącymi systemami. „Brak wspólnych procesów w zakresie obsługi finansów, zakupów, logistyki, produkcji, zamówień klientów, zapewnienia jakości i prognoz sprawił, że wprowadzenie pojedynczej, ujednoliconej platformy ERP było oczywistym ruchem – zwłaszcza, że nadal przejmujemy kolejne firmy“ – mówi Christoffer Filippini.

Poleganie na solidnej podstawie

System Infor M3, stanowiący podstawę pakietu Infor CloudSuite Food & Beverage, jest już użytkowany w firmie Midsona w Danii. Po dokładnym przeglądzie rynku, rozwiązanie firmy Infor zostało wybrane na podstawie konkurencyjnej wartości całkowitych kosztów posiadania oraz doświadczeń duńskich oddziałów Midsona w zakresie użytkowania systemów Infor. Kompleksowy charakter oferty Infor dostosowanej do potrzeb firmy Midsona, obejmującej dodatkowo aplikacje Infor d/EPM oraz Infor Factory Track®, dostarczane jako usługa w chmurze, był również kluczowym czynnikiem, który zaważył na decyzji podjętej przez markę Midsona.

Cyfryzacja Branży Spożywczej

Siedziba główna: Malmö, Szwecja

Branża: spożywcza

Produkt Infor: Infor CloudSuite™ Food & Beverage

Partner: DXC Technology

Strona internetowa: midsona.com

Wdrożeniem zarządzała firma DXC, posiadająca status Infor Gold Services Partner. Midsona uruchomiła z jej pomocą platformę Infor CloudSuite Food & Beverage w Danii, Szwecji, Norwegii i Finlandii. „Współpraca z firmą Midsona jest bardzo ciekawa. Jesteśmy pod wrażeniem tego, jak realizuje swoją strategię wdrażając nową, wspólną platformę, która znacznie przyczyniła się do potrojenia przychodu firmy“ – mówi Jonas Nilsson, kierownik działu ds. rozwiązań M3 w firmie DXC.

Wdrożenia te stanowią kulminację szeroko zakrojonego projektu zmiany procesów biznesowych, który ma doprowadzić do stworzenia wspólnej, ustandaryzowanej platformy i automatyzacji procesów w całej grupie Midsona. „Wstępne badanie wymagało zaangażowania wielu zasobów i było podstawą do podjęcia najważniejszej decyzji kierownictwa od 10 lat. Wiedza, doświadczenie i zrozumienie zmian, które mają być wprowadzone, są na wagę złota“ – mówi Lennart Svensson, dyrektor finansowy w firmie Midsona.

 

Ujednolicenie operacji biznesowych i automatyzacja procesów

Wraz z dalszym rozwojem firmy Midsona ważne będzie opracowanie standardu integracji nowych przejęć – nie tylko w zakresie systemów, ale także operacji biznesowych.

„Przed standaryzacją w ramach jednej platformy nie mieliśmy opracowanych dobrych praktyk oraz strategii integracji nowo przejętych firm w grupie. Był to nieefektywny, wykonywany ręcznie, drogi proces, pochłaniający znaczne ilości zasobów i nietworzący wartości dodanej“ – podsumowuje Lennart Svensson.

Infor CloudSuite Food & Beverage daje możliwości standaryzacji operacji biznesowych i automatyzacje procesów. Lennart Svensson dodaje – „Teraz, gdy ujednoliciliśmy nasze systemy biznesowe, możemy realizować podobne procesy w całej grupie. Zapewnia to synergię w zakresie przychodu, kosztów, logistyki i łańcucha dostaw – a jednocześnie pozwala nam zwiększyć kontrolę, wydajność i zdolności negocjacyjne. Obecnie tworzymy przejrzyste regulacje dotyczące sposobu współpracy w grupie“.

Przyspieszenie operacji i raportowania.
Zmniejszenie kosztów licencji oprogramowania i ograniczenie zależności od zewnętrznych konsultantów.
Automatyzacja procesów wykonywanych ręcznie.
Ujednolicenie procesów w całej grupie i zwiększenie wydajności.

U nich wdrożyliśmy oprogramowanie dla produkcji

Nasi konsultanci mają bogate doświadczenie projektowe, realizowali projekty wdrożenia oprogramowania w wielu przedsiębiorstwach. Poznaj projekty, które zrealizowaliśmy.

Jak możemy Ci pomóc?

Chcesz usprawnić procesy zarządzania łańcuchem dostaw? Myślisz o automatyzacji procesów w przedsiębiorstwie? Może interesuję Ciebie digitalizacja procesów etykietowania w branży spożywczej? Zrobić krok w stronę przemysłu 4.0? Chętnie omówimy z Tobą korzyści, możliwości i wątpliwości, które masz. Zachęcamy do dzielenia się doświadczeniami, spostrzeżeniami i wrażeniami. Skontaktuj się z nami jeszcze dziś. Wypełnij formularz:

Cyfrowa transformacja: 5 prognoz dotyczących transformacji w sektorze żywności i napojów

Marcel Koks, dyrektor ds. strategii i rozwiązań dla branży spożywczej w firmie Infor, argumentuje dlaczego rok 2021 upłynie pod znakiem technologii IoT i ML, a także identyfikowalności i przejrzystości. Perspektywa na 2021: cyfrowa transformacja na jeszcze wyższym poziomie.

Cyfrowa transformacja: prognozy dla przemysłu spożywczego

Niespodziewane zakłócenia mające miejsce w 2020 roku skłoniły producentów żywności i napojów do przygotowania swoich przedsiębiorstw na przyszłość tak szybko, jak to tylko możliwe. Mimo że niepewność będzie się utrzymywać jeszcze przez pewien czas, to przyspieszając wprowadzanie produktów na rynek, zwiększając jakość i bezpieczeństwo żywności oraz odporność łańcucha dostaw i tworząc modele wielokanałowe, firmy zapewniają sobie silną pozycję, która pozwoli im wykorzystać przyszłe możliwości rynkowe.

Usprawnienie działalności — w formie optymalizacji wydajności zasobów takich jak personel, energia, woda czy wszystkie te elementy — przyczynia się do dobrych wyników w wielu spośród tych inicjatyw. Na przykład w rolnictwie kluczową sprawą stanie się precyzja. W związku z tym nowe technologie takie jak IoT („Internet of Things” – Internet Rzeczy) odegrają ogromną rolę, ponieważ ułatwią uzyskanie szczegółowego wglądu potrzebnego do minimalizacji marnotrawstwa i maksymalizacji produktywności. („Sektor rolnictwa: Przygotowanie się do rewolucji w łańcuchu wartości w branży spożywczej”, McKinsey Quarterly, 2020).

Czego zatem mogą się w przyszłości spodziewać producenci żywności?

Prognoza 1: Chmura

Nie ma wątpliwości, że chmurę — jako sposób na uzyskanie sprawności i elastyczności — czeka duży wzrost, ponieważ nie ma innego sposobu na spełnienie oczekiwań przedsiębiorstw. Chmura ma kluczowe znaczenie dla pełnej rejestracji danych z urządzeń IoT i rozszerzonego łańcucha dostaw. Jaki jest bowiem pożytek z posiadania odczytów temperatury w ustrukturyzowanej bazie danych ERP, jeśli dane te są schowane za zaporą gdzieś w przedsiębiorstwie? Dlatego właśnie mamy jezioro danych w chmurze oraz wykorzystujemy usługi AI i moc obliczeniową w chmurze, aby analizować dane i wyciągać z nich wnioski. Jest to coś więcej niż tylko zainstalowanie konkretnego oprogramowania, ponieważ to, co obecnie jest uznawane za „inteligentne”, jutro może okazać się przestarzałe.

Dużą zaletą chmury jest możliwość łatwego korzystania z niej w formie usługi zamiast realizacji długiego projektu informatycznego skutkującego wdrożeniem rozwiązania, które się nie skaluje. Chmura stanowi również szansę na wprowadzanie zmian szybciej niż w wyniku projektów obejmujących migrację techniczną, w ramach których zespoły często muszą najpierw wykonać krok wstecz, aby potem mogły iść naprzód.

Wielu z naszych klientów będących liderami rynku już przeszło do chmury lub planuje chmurową transformację. Uważam, że w 2021 roku o wiele więcej firm zdecyduje się na przejście do chmury, aby zwiększyć sprawność operacyjną i zapewnić sobie większą odporność w warunkach niepewności gospodarczej, która prawdopodobnie utrzyma się jeszcze przez kilka lat.

Prognoza 2: Wielokanałowość

Firmy produkujące żywność miały do czynienia z dużymi zmianami popytu, a firmy oferujące dostawę do domu radziły sobie lepiej niż restauracje i supermarkety. Jest mało prawdopodobne, że po powrocie do normalności wrócimy do poziomów sprzed pandemii, ponieważ klienci po prostu bardziej się przyzwyczaili do zamawiania jedzenia przez Internet. Dzięki wielokanałowej obsłudze przedsiębiorstwo jest bardziej odporne na wahania rynkowe i może zwiększyć swój udział w rynku. W 2021 roku na pewno wielu producentów żywności wprowadzi wielokanałową obsługę — albo poprzez swój własny sklep internetowy, albo z wykorzystaniem giełdy cyfrowej takiej jak Amazon.

Kolejną ważną zmianą jest świadomość marki. Marka jest silniejsza, jeśli ma relacje bezpośrednio z klientem, a nie za pośrednictwem sprzedawcy detalicznego. Obecnie klienci nie dzwonią pod numer obsługi klienta na opakowaniu, jeśli mają jakieś pytania. Nowa pokolenie jest niecierpliwe i chce składać zamówienia i otrzymywać odpowiedzi na pytania wtedy, gdy mu to pasuje — nawet w środku nocy. Przykładowym rozwiązaniem w takiej sytuacji są czatboty, które mogą udzielać klientom informacji o składnikach lub zaleceń dotyczących przygotowania posiłków. Mogą one również dostarczyć firmom wielu danych na temat tego, jak ich produkty są wykorzystywane i oceniane przez klientów, co może pomóc we wprowadzaniu innowacji produktowych.

Prognoza 3: Technologie Przemysłu 4.0

Mimo konieczności zwiększenia wydajności i zmniejszenia marnotrawstwa żywności, wody i energii tylko 6% firm przetwarzających żywność podało, że używa technologii IoT, a kolejne 12% stwierdza, że planuje przetestować je w ciągu kolejnych dwóch lat. Natomiast całe 82% nie ma w tej dziedzinie żadnych planów.

Można to wytłumaczyć faktem, że dotychczas były w zakresie Internetu Rzeczy pewne eksperymenty w odizolowanych obszarach, takich jak rozpoznawanie obrazu w sprzęcie inspekcyjnym czy urządzenia IoT w rolnictwie lub na liniach produkcyjnych, ale mało było przykładów szerokiego wykorzystania IoT w celu usprawniania działalności przedsiębiorstw. Na przykład maszyny produkcyjne mają czujniki rejestrujące wiele danych takich jak temperatura i inne parametry jakościowe, ale wszystkie dane pozostają w maszynie, a po zakończeniu rundy produkcyjnej są kasowane i nie przynoszą żadnych korzyści.

Sukces klienta – wdrożenie systemu PLM

Oprogramowanie dla produkcji

Spółka Keurig Dr Pepper jest wiodącym producentem i dystrybutorem kawy i napojów, powstałym w wyniku połączenia firm Keurig Green Mountain i Dr Pepper Snapple Group. Spółka posiada portfel ponad 125 własnych, licencjonowanych i partnerskich marek napojów bezalkoholowych, mieszanek kawy i herbaty, wody, soków i nektarów oraz bezalkoholowych dodatków do drinków.

Obecnie mamy przyjazne dla użytkownika rozwiązanie
z interfejsem WWW, które jest niezwykle łatwe w obsłudze. Nasze dane są zorganizowane w sposób logiczny z punktu widzenia użytkowników, a nasze procesy są dostosowane do charakteru naszej działalności. Dysponujemy raportami, które dobrze służą firmie, i udało nam się osiągnąć duże korzyści biznesowe.

Bob Wimpfheimer​

starszy menedżer ds. zarządzania wiedzą w dziale badań i rozwoju

Case Study - wdrożenie PLM

Konieczność wycofania produktów ze sprzedaży to jeden z największych finansowych czynników ryzyka, z jakimi mają do czynienia producenci żywności i napojów. ,Koszt wycofania produktów jest w tej branży bardzo wysoki i wynosi w USA przeciętnie ponad 10 mln USD, obejmując takie działania jak przekazanie informacji o wycofaniu w całym łańcuchu dostaw, fizyczne wycofanie produktu, przeprowadzenie śledzenia oraz wdrożenie działań naprawczych mających na celu zapobieganie podobnym wydarzeniom w przyszłości. (dr Michael Koeris, „Prawdziwy koszt wycofywania produktów z rynku”, Food Safety Tech, 4 września 2018 r.).

Badania pokazują jednak, że żadna firma nie uważa swojego procesu śledzenia produktów i zarządzania jakością za w pełni cyfrowy, a tylko 7% przedsiębiorstw uważa, że „w dużej mierze” są na to gotowe. Połowa (50%) firm podaje, że procesy te nie są u nich cyfrowe, a 43% opisuje swój poziom cyfryzacji jako „ograniczony”.

Jeszcze bardziej uwypukla to fakt, że wiele danych jest przechowywanych w odizolowanych systemach takich jak arkusze kalkulacyjne, różne systemy zarządzania jakością, systemy dostawców oraz urządzenia IoT w ramach pojedynczych aplikacji.

Dobra wiadomość jest taka, że w 2021 roku więcej producentów utoruje drogę zmianom poprzez wdrożenie cyfrowej platformy, która będzie rejestrować dane i łączyć je z transakcjami w swoim systemie ERP. Tak postępuje cyfrowa transformacja.

Prognoza 5: Przejrzystość dla klienta

Cyfrowa platforma umożliwia wykorzystanie IoT w sposób bardziej holistyczny. Jedną z jej zalet jest szybsze i bardziej ukierunkowane wycofywanie produktów dzięki możliwości natychmiastowego identyfikowania i analizowania źródłowej przyczyny problemu. Kolejną zaletą jest możliwość wykorzystania tych danych do podejmowania decyzji i budowy bardziej inteligentnego przedsiębiorstwa. Dobrym przykładem są tutaj dane o nadchodzącym imporcie upraw z zagranicy, obejmujące nie tylko ich szacunkowy czas dotarcia na miejsce, lecz także informacje o warunkach ich przechowywania podczas transportu, tak aby można było dokładniej przewidzieć ich jakość i terminy przydatności do spożycia. Rozszerza to kontrolę nad łańcuchem dostaw poza cztery ściany fabryki i pozwala wykorzystać dane „od farmy do widelca” do zwiększenia jakości i produktywności, redukcji marnotrawstwa żywności i obniżenia ryzyka w zakresie bezpieczeństwa żywności. Dzięki temu można przekuć wyzwania w przewagę nad konkurencją.

Inne aplikacje wykorzystują rozpoznawanie obrazów i uczenie maszynowe (ML) do dynamicznego określania jakości otrzymanych składników i ustalania na tej podstawie ceny produktu. Jeden z naszych klientów już teraz wykorzystuje funkcje rozpoznawania obrazów i ML, aby określać jakość tłuszczu i mięśni w tuszy i na podstawie tych informacji ustalać cenę dla rolnika.

Duży wpływ na zwiększenie bezpieczeństwa żywności mogłyby wywrzeć czujniki IoT, które sprawdzałyby, czy sprzęt jest czysty, a w przypadku negatywnego wyniku inspekcji generowały zlecenie czyszczenia w celu zapobiegania ryzyku kontaminacji. Jest to kolejny trend, jakiego możemy się spodziewać w 2021 roku.

U nich wdrożyliśmy oprogramowanie dla produkcji

Nasi konsultanci mają bogate doświadczenie projektowe, realizowali projekty wdrożenia oprogramowania w wielu przedsiębiorstwach. Poznaj projekty, które zrealizowaliśmy.

Jak możemy Ci pomóc?

Zastanawiasz się, czy cyfrowa transformacja jest dla Ciebie? Może interesuję Ciebie digitalizacja procesów  w branży spożywczej? Chcesz zrobić krok w stronę przemysłu 4.0? Szukasz narzędzi wspierających optymalizację łańcucha dostaw i procesów produkcyjnych? Chętnie omówimy z Tobą korzyści, możliwości i wątpliwości, które masz. Zachęcamy do dzielenia się doświadczeniami, spostrzeżeniami i wrażeniami. Skontaktuj się z nami jeszcze dziś. Wypełnij formularz:

System PLM wdrożony w przemyśle spożywczym

PLM system wspiera Reckitt Benckiser

Reckitt Benckiser to brytyjska międzynarodowa firma zajmująca się towarami konsumpcyjnymi. System PLM usprawania procesy zarządzania produktami od fazy ich tworzenia, przez rozwój i produkcję. Korzystając z Infor PLM for Process, zwiększa globalne bezpieczeństwo i zgodność produktu na wielu rynkach.

Video Case Study

Obejrzyj materiał video i poznaj szczegóły wdrożenia systemu Infor CloudSuite PLM for Process (Optiva), który zwiększa globalne bezpieczeństwo i zgodność wszystkich swoich marek.

System PLM – zwiększenie wydajności działu R&D

Wydajność i elastyczność systemu PLM pozwala producentom skrócić czas potrzebny na opracowanie nowych lub kolejnych wersji produktów oraz zarządzanie nimi. Infor PLM for Process (Optiva) zapewnia zgodności z przepisami i wymaganiami odnośnie etykiet w zakresie raportowania, treści na opakowaniach lub szczegółów półproduktów.

To kompleksowe oprogramowanie do zarządzania cyklem życia produktu (PLM) przeznaczone dla branży spożywczej, chemicznej i biologicznej. Infor PLM for Process zapewnia zunifikowaną widoczność danych i procesów w organizacji — niezależnie od jej rozmiaru lub złożoności. Aby przezwyciężyć trudności związane z rozwojem produktów, wybierz Infor PLM for Process (Optiva).

U nich wdrożyliśmy oprogramowanie dla produkcji

Nasi konsultanci mają bogate doświadczenie projektowe, realizowali projekty wdrożenia oprogramowania w wielu przedsiębiorstwach. Poznaj projekty, które zrealizowaliśmy.

Jak możemy Ci pomóc?

Chcesz usprawnić procesy zarządzania łańcuchem dostaw? Może interesuję Ciebie digitalizacja procesów etykietowania w branży spożywczej? Zrobić krok w stronę przemysłu 4.0? Szukasz narzędzi wspierających optymalizację łańcucha dostaw i procesów produkcyjnych? Chętnie omówimy z Tobą korzyści, możliwości i wątpliwości, które masz. Zachęcamy do dzielenia się doświadczeniami, spostrzeżeniami i wrażeniami. Skontaktuj się z nami jeszcze dziś. Wypełnij formularz:

Jak usprawnić zarządzanie recepturami i wymaganiami dotyczącymi etykiet w branży spożywczej?

Jak Infor pomaga producentom składników żywności w zarządzaniu recepturami oraz zapewnieniu zgodności etykiet z przepisami?

Infor® Food & Beverage pomaga producentom składników żywności, realizować i kontrolować złożone procesy produkcyjne, zarządzać globalnym łańcuchem dostaw, opracowywać nowe receptury oraz rejestrować dane dotyczące produktów przy jednoczesnym zaspokojeniu specyficznych potrzeb klientów.

Infor Food & Beverage pozwala producentom składników żywności zapewnić odpowiednie moce produkcyjne oraz opracowywać nowe receptury produktów dostosowane do potrzeb swoich klientów. Poznaj oprogramowanie dla produkcji Infor® Food & Beverage.

Zarządzanie zamówieniami klientów i ich realizacja — na czas, cały czas

Do efektywnej produkcji składników żywności niezbędna jest możliwość kontrolowania specyfikacji i receptur dla dużej liczby jednostek magazynowych oraz monitorowania surowców aż do ich źródła. Jednocześnie Twoje zakłady produkcyjne muszą być w stanie ustalać kolejność pakowania produktów oraz tworzyć ich harmonogramy. Dotyczy to pojemników jednorazowych, beczek, skrzyń czy nawet całych wagonów.

Następnie należy zapewnić zgodność etykiety lub specyfikacji konkretnego składnika z danym produktem, nawet jeśli surowce uległy zmianie lub jeśli konieczne było dostosowanie receptury do wymogów klientów lokalnych. Są to złożone zadania, które należy zawsze wykonywać bardzo starannie.

Jak rozwiązania Infor mogą Ci pomóc?

Jako producent składników żywności, to Ty odpowiadasz za dostarczanie barwników, olejów, stabilizatorów, aromatów, suplementów diety i innych specjalistycznych komponentów dla przedsiębiorstw produkujących żywność i napoje. To od Ciebie zależy, czy przedsiębiorstwa te będą w stanie wytwarzać i dystrybuować na masową skalę produkty oraz wysoce skoncentrowane i dostosowane składniki żywności, jak również utrzymać ciągłość łańcucha dostaw.

Pomaga w tym rozwiązanie Infor Food & Beverage – oprogramowanie dla produkcji. Umożliwia ono producentom składników żywności, takim jak Twoje przedsiębiorstwo, zapewnienie odpowiednich mocy produkcyjnych, co pozwala skupić się na opracowywaniu nowych receptur produktów dostosowanych do potrzeb klientów z branży spożywczej. Specjalistyczne rozwiązania Infor pomagają zarządzać danymi dotyczącymi receptur i etykiet, uprościć tworzenie nowych produktów, realizować i kontrolować złożone procesy produkcyjne, jak również rejestrować informacje na temat produkcji i receptur na każdym etapie, tj. od pozyskania od dostawcy aż po dostawę do klienta.

Oprogramowanie dla produkcji udostępnia narzędzia, które umożliwiają:

Realizowanie i kontrolowanie złożonych procesów produkcyjnych

narzędzie do planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP) upraszcza zarządzanie składnikami żywności wymagającymi specyficznych receptur. Oprogramowanie ERP można również wykorzystać do śledzenia rosnącej liczby jednostek magazynowych, uproszczenia procesów operacyjnych w celu wyeliminowania nieekonomicznych procedur i niepotrzebnych kosztów oraz udostępnienia dokumentacji technicznej.

Kontrolowanie zarządzania produktami

narzędzie do zarządzania cyklem życia produktu pozwala tworzyć receptury metodą najniższego kosztu, szybciej opracowywać produkty i zwiększać ich efektywność, zapewnić zgodność z przepisami, tworzyć dokładne etykiety oraz obniżyć łączny koszt posiadania.

Tworzenie nowych receptur produktów

zanim receptura nowego aromatu będzie mogła zostać wykorzystana w produkcji, należy ją przetestować na małych partiach. Narzędzie do zarządzania cyklem życia produktu (PLM) pozwala udostępniać dokumentację w celu upewnienia się, że receptury te są zgodne z zaleceniami wewnętrznymi, zaleceniami klienta i przepisami prawa.

Rejestrowanie danych produkcyjnych

śledzenie i udostępnianie dokładnych danych jest kluczowe. Przedsiębiorstwa produkujące składniki żywności, takie jak Twoje, muszą być w stanie śledzić wszystkie informacje dotyczące receptur i surowców udostępniane klientom i organom regulacyjnym. Dzięki temu możesz mieć pewność, że Twoje składniki są produkowane zgodnie z odpowiednimi recepturami i normami.

Sukces klienta – wdrożenie systemu PLM

Oprogramowanie dla produkcji

Spółka Keurig Dr Pepper jest wiodącym producentem i dystrybutorem kawy i napojów, powstałym w wyniku połączenia firm Keurig Green Mountain i Dr Pepper Snapple Group. Spółka posiada portfel ponad 125 własnych, licencjonowanych i partnerskich marek napojów bezalkoholowych, mieszanek kawy i herbaty, wody, soków i nektarów oraz bezalkoholowych dodatków do drinków.

Obecnie mamy przyjazne dla użytkownika rozwiązanie
z interfejsem WWW, które jest niezwykle łatwe w obsłudze. Nasze dane są zorganizowane w sposób logiczny z punktu widzenia użytkowników, a nasze procesy są dostosowane do charakteru naszej działalności. Dysponujemy raportami, które dobrze służą firmie, i udało nam się osiągnąć duże korzyści biznesowe.

Bob Wimpfheimer​

starszy menedżer ds. zarządzania wiedzą w dziale badań i rozwoju

Case Study - wdrożenie PLM

Te narzędzia i funkcje są dostępne dzięki zintegrowaniu systemu ERP Infor M3 z rozwiązaniem Infor Optiva do zarządzania cyklem życia produktu (PLM) oraz narzędziem M3 Graphical Lot Tracker w pakiecie Infor Food & Beverage.

Infor Optiva umożliwia kontrolę zarządzania produktami oraz tworzenie nowych projektów, Infor M3 pozwala realizować i kontrolować złożone procesy produkcyjne, a M3 Graphical Lot Tracker rejestruje dane identyfikacyjne oraz dane dotyczące jakości, które można wykorzystać podczas audytów ze strony klienta lub w przypadku wycofania produktu ze sprzedaży.

Pełna integracja oprogramowania dla produkcji zapewnia:

Widoczność złożonych procesów produkcyjnych

Infor Optiva udostępnia informacje o źródle danych dotyczących produktów, a integracja z systemem Infor M3 pomaga wykorzystać te dane oraz kontrolować procesy produkcyjne. Ponadto system Infor M3 zapewnia pełną widoczność i kontrolę wszystkich aspektów planowania finansowego, zarządzania sprzętem i zasobami, optymalizacji łańcucha dostaw oraz obsługi klienta, co umożliwia szybkie reagowanie na zmiany potrzeb klientów. Dzięki Infor M3 możesz zarządzać złożonymi, skonfigurowanymi produktami sterowanymi przez atrybuty oraz bezpośrednio obsługiwać wyceny, planowanie i realizację.

Dostęp do obszernych danych dotyczących zarządzania produktami

Infor Optiva umożliwia przechowywanie wszystkich informacji dotyczących etykiet związanych z pochodzeniem składników, zestawieniami materiałowymi i recepturami. Aplikacja przechowuje wszystkie dane dot. kosztów, co umożliwia wybór najlepszej receptury dla danego produktu, a co za tym idzie – znaczne obniżenie kosztów materiałów oraz bardziej efektywną produkcję dotychczasowych i nowych artykułów.

Elastyczność w celu szybkiego i skutecznego tworzenia nowych produktów

Współpraca z kilkoma klientami produkującymi żywność oznacza konieczność opracowywania wielu różnych receptur dla niewielkich partii produktów. Najlepiej, jeśli odbywa się to w modelu najbardziej zbliżonym do produkcji na zamówienie. W takiej sytuacji kluczowe są planowanie i harmonogramowanie. Infor Optiva umożliwia tworzenie i testowanie nowych produktów, zanim trafią one do produkcji masowej. Po osiągnięciu gotowości do produkcji Infor M3 pomaga w realizacji poszczególnych procesów i kroków, a Infor Optiva pozwala szybko dostosować dokumentację tak, by przepisy prawa i potrzeby klienta były traktowane jako równie ważne. Rozwiązanie Infor Food & Beverage wraz z systemem Infor M3 pozwalają producentom składników żywności realizować procesy produkcyjne, Infor Optiva umożliwia zarządzanie kontrolą produktów, a narzędzie M3 Graphical Lot Tracker rejestrowanie danych.

Zgodność z przepisami prawa i śledzenie wszystkich danych dotyczących produktów

Narzędzie M3 Graphical Lot Tracker umożliwia utworzenie bazy danych zawierającej wszelkie niezbędne informacje wymagane do śledzenia produktów, materiałów i receptur w celu zapewnienia zgodności z przepisami. M3 Graphical Lot Tracker pozwala również przechowywać dodatkowe informacje pochodzące z systemów zarządzania produkcją (MES) i systemów zarządzania danymi laboratoryjnymi (LIMS). Zapewnia to pełną widoczność od etapu surowców/partii aż po dostawę do klienta. Narzędzie M3 Graphical Lot Tracker można także wykorzystać do śledzenia wszystkich kroków, zdarzeń i czynności w łańcuchu dostaw. Dzięki temu w przypadku konieczności wycofania produktu można zareagować szybko i zdecydowanie w celu ograniczenia kosztów z tym związanych. Ponadto przedsiębiorstwa korzystające z narzędzia M3 Graphical Lot Tracker uzyskują wymierne korzyści dzięki udostępnianiu online swoim klientom informacji identyfikacyjnych podczas regularnych audytów i procesów oceny dostawców.

Oprogramowanie dla produkcji – korzyści

Pakiet Infor Food & Beverage – zawierający rozwiązania Infor M3, Infor Optiva i M3 Graphical Lot Tracker – pozwala producentom składników żywności, takim jak Twoje przedsiębiorstwo, dostarczać odpowiednie produkty na czas, cały czas. Ponadto pakiet umożliwia łatwiejszą kontrolę surowców i receptur, ponieważ zapewnia błyskawiczny dostęp elektroniczny do dokładnych rekordów dotyczących wszystkich surowców, produkcji i dostaw.

Infor Food & Beverage umożliwia ciągłe monitorowanie receptur składników żywności w celu ich aktualizowania pod kątem zmian zapotrzebowania ze strony klientów, ograniczeń w łańcuchu dostaw oraz przepisów prawa – bez negatywnego wpływu na bezpieczeństwo i jakość.

Dzięki rozwiązaniom Infor możesz podejmować lepsze, trafniejsze i bardziej świadome decyzje dotyczące receptur, etykiet i łańcucha dostaw.

Video Case Study

Obejrzyj materiał video i poznaj szczegóły wdrożenia systemu Infor CloudSuite PLM for Process (Optiva), który usprawnia zarządzanie produktem w branży spożywczej.

U nich wdrożyliśmy oprogramowanie dla produkcji

Nasi konsultanci mają bogate doświadczenie projektowe, realizowali projekty wdrożenia oprogramowania w wielu przedsiębiorstwach. Poznaj projekty, które zrealizowaliśmy.

Jak możemy Ci pomóc?

Chcesz usprawnić procesy zarządzania łańcuchem dostaw? Może interesuję Ciebie digitalizacja procesów etykietowania w branży spożywczej? Zrobić krok w stronę przemysłu 4.0? Szukasz narzędzi wspierających optymalizację łańcucha dostaw i procesów produkcyjnych? Chętnie omówimy z Tobą korzyści, możliwości i wątpliwości, które masz. Zachęcamy do dzielenia się doświadczeniami, spostrzeżeniami i wrażeniami. Skontaktuj się z nami jeszcze dziś. Wypełnij formularz:

Dlaczego warto zainwestować w system PLM jako uzupełnienie ERP?

Jak system PLM uzupełnia systemy ERP?

Jakkolwiek niezawodne i wszechstronne mogą być systemy ERP, wydaje się niewiarygodne, aby mogły one być kompleksowe i zapewniać pełny wachlarz funkcji biznesowych w ramach każdego aspektu organizacji. Prawda jest zwyczajnie taka, że we wszystkich systemach ERP można znaleźć luki w wyspecjalizowanych obszarach, takich jak zarządzanie cyklem życia produktu (system PLM). Przedsiębiorstwa, które odniosły sukces, wiedzą, że te słabe punkty najlepiej jest zlikwidować za pomocą specjalistycznych rozwiązań branżowych odnoszących się do konkretnych aspektów ich działalności.

System PLM to zwiększanie wydajności i obniżanie kosztów

Oto pięć powodów, dla których producenci bazujący na procesach powinni uwzględnić aplikację CloudSuite PLM for Process jako sposób na zwiększanie wydajności, obniżanie kosztów, szybsze wprowadzanie innowacji itp.

1. Optymalizacja zysków

Po integracji z systemem ERP, dzięki wyjątkowej możliwości racjonalizacji surowców w systemie CloudSuite PLM for Process, producenci mogą dokonać świadomego wyboru i optymalizacji materiałów do produkcji w sposób, który może zapewnić znaczne i wymierne oszczędności oraz bezpośrednio wpływać na stan zapasów.

2. Uproszczona integracja z systemem ERP

Możliwość integracji aplikacji CloudSuite PLM for Process z systemem ERP zapewnia ciągłość w ramach tych aplikacji. Użytkownicy mają wgląd w spójne informacje za pośrednictwem środowiska użytkownika klasy konsumenckiej, które ujednolica oprogramowanie biznesowe. Użytkownicy zawsze mają dostęp do wszystkich potrzebnych im informacji, w każdym miejscu i w każdym czasie.

Ponad 20% użytkowników aplikacji Infor® CloudSuite PLM for Process korzysta z systemów ERP firm innych niż Infor

Producenci bazujący na procesach – w tym przedsiębiorstwa z segmentu spożywczego, chemicznego i life science – potrzebują funkcji PLM dostosowanych konkretnie do ich potrzeb. Właśnie dlatego system CloudSuite™ PLM for Process (Optiva®) został opracowany specjalnie z myślą o procesach produkcyjnych, aby firmy mogły sprostać wyzwaniom związanym z rozwojem produktów.

3. Stuprocentowa zgodność etykiet z przepisami

Przestrzeganie wymogów prawnych dotyczących treści etykiet nie jest opcjonalne – brak zgodności z przepisami wiąże się z ogromnym ryzykiem. Żaden system ERP nie rozwiązuje tego problemu. Aplikacja CloudSuite PLM for Process zapewnia producentom potrzebne im możliwości w zakresie projektowania, tworzenia i aktualizacji etykiet stale zgodnych z przepisami rządowymi. Integracja aplikacji CloudSuite PLM for Process z systemami ERP gwarantuje odpowiednią treść etykiet, dzięki czemu zgodność etykiet z przepisami stanowi część procesu operacyjnego.

4. Optymalizacja formuł

Aplikacja CloudSuite PLM for Process oferuje najlepsze w branży możliwości analizy kosztów materiałów, zapasów i zdolności produkcyjnych, aby producenci mogli wybrać najlepszą formułę dla danego produktu. Optymalizując formuły produktów za pomocą aplikacji CloudSuite PLM for Process, a następnie stosując system ERP do optymalizacji produkcji, producenci mogą znacznie obniżyć koszty materiałów i wytwarzać produkty w wydajniejszy sposób.

5. Zapewnienie lepszego przepływu pracy

Funkcje przepływu pracy oparte na decyzjach uwzględnione w aplikacji CloudSuite PLM for Process mogą pomóc skrócić całkowity czas wprowadzenia produktu na rynek i zapobiec kosztownym błędom, zapewniając menedżerom lepszy wgląd w proces rozwoju produktu w czasie rzeczywistym. Efektywność ogólnych procesów rozwoju produktu można poprawić za pomocą narzędzi do zarządzania projektami, takich jak „stage gate”, „backward”, „forward”, ścieżka krytyczna, harmonogramowanie z ustalonymi terminami i postępy realizacji projektu w formie wykresów Gantta. System PLM wpływan na usprawnienie przepływu pracy.

Szybsze wdrażanie innowacji

Celem systemu ERP jest optymalizacja i standaryzacja. Jednak nie jest on przeznaczony do wspierania innowacji. Aplikacja Infor CloudSuite PLM for Process (Optiva) oferuje producentom platformę, która obsługuje innowacje produktowe, a także pomaga utrzymać aktualność i atrakcyjność każdego produktu w ramach całego cyklu życia.

W oparciu o najnowsze rozwiązania – zarówno ze świata konsumentów, jak i przedsiębiorstw, które oferują nowy poziom użyteczności, łączności i informacji – przełomowe technologie w ramach aplikacji CloudSuite PLM for Process zmienią wszystko, co nam wiadomo o oprogramowaniu biznesowym. Dzięki niemu można skrócić czas wprowadzenia produktu na rynek, podnieść wydajność nowych i zmodyfikowanych produktów, ograniczyć koszty, poprawić jakość i procesy certyfikacji, i wiele więcej.

U nich wdrożyliśmy oprogramowanie dla produkcji

Nasi konsultanci mają bogate doświadczenie projektowe, realizowali projekty wdrożenia oprogramowania w wielu przedsiębiorstwach. Poznaj projekty, które zrealizowaliśmy.

Jak możemy Ci pomóc?

Chcesz wdrożyć system PLM? Może interesuję Ciebie digitalizacja procesów w branży spożywczej? Chcesz zrobić krok w stronę przemysłu 4.0? Szukasz narzędzi wspierających optymalizację łańcucha dostaw i procesów produkcyjnych? Chętnie omówimy z Tobą korzyści, możliwości i wątpliwości, które masz. Zachęcamy do dzielenia się doświadczeniami, spostrzeżeniami i wrażeniami. Skontaktuj się z nami jeszcze dziś. Wypełnij formularz: