fbpx

Wyeliminowanie luki między strategią i operacjami

Największa nawracająca frustracja dla wielu dyrektorów generalnych to niemożność wyeliminowania luki między celami strategicznymi firmy i realizacją operacyjną. Ta rozbieżność uniemożliwia wielu firmom osiągnięcie kluczowych celów biznesowych i skuteczne reagowanie na nowe wyzwania. Najczęstszym skutkiem takiej luki jest to, że różne działy realizują planowanie na podstawie odmiennych zestawów wskaźników KPI i prognozowanych danych, a także nie mają dostępu do kluczowych informacji wyrażonych we wspólnym języku finansowym do celów planowania. Ten rozdźwięk prowadzi do strategicznego planowania w trybie „wstecznego lusterka”, co stwarza jeszcze większe trudności.

Pokonywanie nowych problemów biznesowych

W ostatnich latach charakter planowania operacyjnego uległ zmianie wskutek działania wielu nowych czynników, m.in. szybkich zmian technologicznych, zmieniających się gustów konsumentów i coraz bardziej złożonych łańcuchów dostaw.

System zintegrowanego planowania biznesowego z pomocą aplikacji Infor daje możliwość stworzenia bardziej zwinnego procesu biznesowego, dzięki czemu można opanować globalizację łańcucha dostaw, usprawnić planowanie i współpracę międzyfunkcyjną oraz zapewnić większą elastyczność reakcji na wahania popytu.

Lepsze i szybsze reagowanie

Proces planowania i technologia wspierająca ten proces muszą umożliwiać poprawę kluczowych funkcji. Aplikacje planistyczne Infor dają możliwość stworzenia bardziej zwinnego procesu biznesowego, dzięki czemu możliwe jest:

Usprawnij planowanie biznesowe, aby:

  1. Minimalizować ryzyko zmienności dostaw
  2. Ograniczyć wpływ zmiennego popytu
  3. Usprawnić procesy biznesowe
  4. Zapewnić skuteczniejszą współpracę

Opanowanie globalizacji łańcucha dostaw

Obecnie przedsiębiorstwa muszą opanować nowy poziom złożoności łańcucha dostaw, co częściowo wynika z coraz większego wzrostu gospodarczego w gospodarkach wschodzących.

Wiele firm reaguje, pozycjonując większą liczbę operacji i źródeł dostaw na większym obszarze geograficznym. Ten coraz większy globalny zasięg może utrudniać szybką reakcję na zmiany warunków rynkowych lub wahania popytu. Prowadzi to również do wydłużenia czasu realizacji dostaw.

Technologie umożliwiające porównanie wielu potencjalnych scenariuszy i przeprowadzanie solidnych analiz stanowią niezbędne narzędzia efektywnego panowania nad coraz bardziej skomplikowanym globalnym łańcuchem dostaw.

Promowanie planowania opartego na współpracy

Działania w separacji są nadal powszechnie stosowane w większości firm, ponieważ różne działy mają odrębne cele i procesy. Pracownicy działu sprzedaży realizują bardzo odmienne zadania niż pracownicy produkcyjni, operacyjni czy finansowi. Z tych różnic często wynika mały stopień zbieżności, który ogranicza zdolność firmy do efektywnego reagowania na nowe wyzwania. Dzięki platformie planowania opartej na współpracy można promować interakcje, zamiast zwiększać bariery w komunikacji.

Zapobieżenie kolejnej nieudanej próbie w zakresie zintegrowanego planowania biznesowego

Nieskuteczne, „zoptymalizowane pod względem danych” plany często prowadzą do zdominowania procesu planowania przez jedną grupę funkcyjną, dla której dane przedsiębiorstwa są bardziej dostępne, ale nie są efektywnie wykorzystywane do planowania działalności w całej firmie. Platforma i proces planowania muszą wspierać transparentność procesu decyzyjnego i spójne planowanie.

Zapewnienie bardziej elastycznej i dostosowanej reakcji na wahania popytu

Aby skutecznie radzić sobie z coraz większą zmiennością popytu konsumentów, trzeba mieć dostęp do lepszych informacji o ograniczeniach w obszarze zaopatrzenia, zapasów, magazynowania, transportu, robocizny i dystrybucji. Platforma technologiczna i proces biznesowy firmy muszą zapewniać taki dostęp do informacji.

Harmonizacja operacji i strategii

Aplikacje planistyczne Infor umożliwiają decydentom szybsze osiągnięcie konsensusu dotyczącego jednego planu operacyjnego uwzględniającego potrzeby całego przedsiębiorstwa. Za pomocą tych narzędzi można uzyskać kompleksowy obraz popytu, podaży i finansów, który umożliwia dostosowanie strategicznego planu biznesowego do zdolności operacyjnych.

Dzięki usprawnieniu i udokumentowaniu przepływu informacji dotyczących planowania we wszystkich działach, funkcjach i na wszystkich szczeblach przedsiębiorstwa, można stworzyć plan konsensusu, który zagwarantuje najlepsze możliwe wyniki biznesowe. Można również lepiej przygotować się do realizacji kluczowych etapów w procesie planowania strategicznego, takich jak:

Zagregowanie danych dotyczących popytu w jeden zestaw danych liczbowych

Próba opracowania wspólnych planów przez zróżnicowane geograficznie, rozproszone zespoły często skutkuje odrębnymi planami opartymi na sprzecznych celach. Wdrażając platformę i proces, które wspierają wszystkich uczestników procesu planowania, można opracować jeden zestaw danych i udostępnić go natychmiast w całej firmie, aby umożliwić koordynowanie wyników w całym przedsiębiorstwie.

Nieosiągalny plan jest niemal tak samo zły, jak brak planu

W przypadku wielu firm proces planowania operacji i sprzedaży bazuje na wielu sprzecznych prognozach opartych na niespójnych założeniach. Przykładowo, prognoza działu sprzedaży często zakłada optymalizację przychodów, natomiast prognoza działu operacyjnego zakłada optymalizację kosztów, przy czym każda grupa myśli w inny sposób i opiera się na różnych założeniach. Takie podejście to w zasadzie zgadywanie, które tylko wygląda jak planowanie. Z pewnością nie jest ono pomocne w osiągnięciu ujednolicenia w całej firmie ani spójnego sukcesu.

Aplikacje planistyczne Infor umożliwiają opracowanie procesu planowania sprzedaży i operacji na platformie technicznej, która nadaje strukturę planowaniu opartemu na współpracy w całym przedsiębiorstwie. Umożliwiają też wypracowanie realnego planu zasadzonego na spójnych, dokładnych, wspólnych założeniach w celu osiągnięcia większej spójności i umożliwienia firmie lepszego reagowania na nowe możliwości.

Ocena planów pod kątem finansowym

Działania w separacji są nadal powszechnie stosowane w większości firm, ponieważ różne działy mają odrębne cele i procesy. Pracownicy działu sprzedaży realizują bardzo odmienne zadania niż pracownicy produkcyjni, operacyjni czy finansowi. Z tych różnic często wynika mały stopień zbieżności, który ogranicza zdolność firmy do efektywnego reagowania na nowe wyzwania. Dzięki platformie planowania opartej na współpracy można promować interakcje, zamiast zwiększać bariery w komunikacji.

Zapewnienie zgodności działalności ze strategicznymi celami

Odseparowanie kluczowych danych dotyczących popytu i działalności ogranicza zdolność do dostrzegania rzeczywistych wyników i reagowania na nie, co prowadzi do braku zbieżności między strategią i działalnością. Dzięki w pełni funkcjonalnemu procesowi planowania sprzedaży i działalności wszystkie działania i taktyki firmy wspierają realizację planu strategicznego.

Przejrzystość danych od A do Z

W przypadku przedsiębiorstw po fuzji lub przejęciu, nieodłączna złożoność obsługi wielu łańcuchów dostaw może utrudnić eliminowanie luk informacyjnych między nimi i zakłócać zarządzanie kosztami w całym połączonym przedsiębiorstwie. Dzięki zaktualizowanemu, zintegrowanemu procesowi planowania biznesowego można uzyskać informacje na temat wszystkich łańcuchów dostaw w firmie i ustalić możliwości w zakresie poprawy wydajności.

Oprócz pomocy w rozwiązywaniu problemów dotyczących podstawowych operacyjnych procesów biznesowych, aplikacje planistyczne Infor gwarantują wsparcie dla pracowników zapewniając:

  • lepsze informacje — gdy wszyscy pracownicy mają odpowiednie informacje we właściwym czasie, dzięki analizom, alertom i dostępowi do dokładnych, wspólnych danych, przedsiębiorstwo może poprawić szybkość reakcji i zwiększyć wydajność.
  • lepszą współpracę — dzięki platformie komunikacyjnej Infor Ming.le™, która umożliwia dynamiczną współpracę i kooperację w całym przedsiębiorstwie i łańcuchu dostaw, pracownicy we wszystkich obszarach działalności firmy mogą kontaktować się i współpracować, a także w łatwy sposób śledzić inne osoby, zasoby i procesy, które są istotne dla danego zadania.
  • elastyczność geograficzną — dzięki technologiom chmurowym Infor informacje i narzędzia dotyczące planowania sprzedaży i operacji są dostępne dla pracowników w każdym miejscu, o każdej porze i w wymaganej formie.

Plan realizacji wysokiej wydajności

Zapewniając spójność funkcji operacyjnych, finansowych i marketingowych w zakresie realizacji tych samych celów strategicznych, można łatwiej dostosować plany produkcji do potrzeb klientów i celów sprzedażowych. Umożliwia to również rozwój zintegrowanego procesu planowania wraz z firmą, przy jednoczesnym ograniczaniu kosztów i zwiększaniu przychodów.

Zaufali nam

Nasi konsultanci mają bogate doświadczenie projektowe, realizowali projekty wdrożenia oprogramowania w wielu przedsiębiorstwach. Poznaj projekty, które zrealizowaliśmy.

Jak możemy Ci pomóc?

Chcesz wdrożyć zintegrowane planowanie? Może interesuję Ciebie digitalizacja procesów? Szukasz narzędzi wspierających optymalizację planów strategicznych i operacyjnych? Chętnie omówimy z Tobą korzyści, możliwości i wątpliwości, które masz. Zachęcamy do dzielenia się doświadczeniami, spostrzeżeniami i wrażeniami. Skontaktuj się z nami jeszcze dziś. Wypełnij formularz:

Czy Twój system ERP radzi sobie z wyzwaniami branży spożywczej?

Czy Twój system ERP radzi sobie z wyzwaniami branży spożywczej?

U nich wdrożyliśmy oprogramowanie dla produkcji

Nasi konsultanci mają bogate doświadczenie projektowe, realizowali projekty wdrożenia oprogramowania w wielu przedsiębiorstwach. Poznaj projekty, które zrealizowaliśmy.

Jak możemy Ci pomóc?

Zastanawiasz się, czy cyfrowa transformacja jest dla Ciebie? Może interesuję Ciebie digitalizacja procesów  w branży spożywczej? Chcesz zrobić krok w stronę przemysłu 4.0? Szukasz narzędzi wspierających optymalizację łańcucha dostaw i procesów produkcyjnych? Chętnie omówimy z Tobą korzyści, możliwości i wątpliwości, które masz. Zachęcamy do dzielenia się doświadczeniami, spostrzeżeniami i wrażeniami. Skontaktuj się z nami jeszcze dziś. Wypełnij formularz:

Jak zwiększyć trafność prognoz popytu w nowoczesnej produkcji żywności i napojów?

Prognozowanie popytu

Infor DMP jest modułem aplikacji ERP Infor M3, który może pracować samodzielnie, z innymi systemami ERP, lub stanowić zintegrowaną część rozwiązania Infor M3. System generuje prognozy sprzedaży, obsługując wiele metod automatycznych prognoz, np. konkurencyjne prognozowanie, które pomaga znaleźć najlepsze dopasowanie pomiędzy metodami.

Dynamiczne grupowanie i agregacja danych umożliwiają manipulowanie popytem i prognozami. Śledzenie aktywności promocyjnej pozwala planistom widzieć szczegółowe informacje nt. promocji, monitorować postępy i w razie potrzeby dostosować prognozowany popyt. Dzięki ustawieniom filtrowania można ustawić ulubione widoki z wybranymi informacjami. Infor DMP umożliwia generowanie bardziej dokładnych, konsensusowych prognoz w celu zwiększenia wydajności dostaw, przyczynia się do zmniejszenia zapasów produktów gotowych i uniknięcia utraty przydatności produktów, a także pozwala użytkownikom dostosować prognozy do poziomu dni. Te wyrafinowane funkcje powstały w odpowiedzi na tendencję rynkową coraz szybszego łańcucha dostaw i wprowadzania większej ilości dopasowanych produktów.

Wyzwanie 1: Receptury odwrócone

Wyzwanie 2: Atrybuty

Wyzwanie 3: Kontraktacje i skup

Wyzwanie 4: Wiele jednostek miar i kontrola wagi

Wyzwanie 5: Identyfikacja, śledzenie i wycofanie

Wyzwanie 6: Daty przydatności i reklasyfikacja

Wyzwanie 7: Pakowanie

Wyzwanie 8: Mobilna obsługa procesów logistycznych

Wyzwanie 9: Kontrola jakości

Wyzwanie 10: Prognozowanie popytu – zobacz materiał video poniżej

Video wskazówka

Obejrzyj materiał video, w którym wyjaśniamy jak system Infor DMP pomaga w prognozowaniu popytu.

U nich wdrożyliśmy oprogramowanie dla produkcji

Nasi konsultanci mają bogate doświadczenie projektowe, realizowali projekty wdrożenia oprogramowania w wielu przedsiębiorstwach. Poznaj projekty, które zrealizowaliśmy.

Jak możemy Ci pomóc?

Zastanawiasz się, czy cyfrowa transformacja jest dla Ciebie? Może interesuję Ciebie digitalizacja procesów  w branży spożywczej? Chcesz zrobić krok w stronę przemysłu 4.0? Szukasz narzędzi wspierających optymalizację łańcucha dostaw i procesów produkcyjnych? Chętnie omówimy z Tobą korzyści, możliwości i wątpliwości, które masz. Zachęcamy do dzielenia się doświadczeniami, spostrzeżeniami i wrażeniami. Skontaktuj się z nami jeszcze dziś. Wypełnij formularz:

Jak Twój system ERP wspiera procesy kontroli jakości surowców i wyrobów?

Czy umożliwia też zdefiniowanie parametrów i metod badań laboratoryjnych, a także częstotliwości ich przeprowadzania?

Kontrola jakości na każdym etapie, od surowców, po produkty gotowe do sprzedaży, jest niezbędna do zachowania ich świeżości, jednolitych walorów smakowych i wyglądu. Wszystkie te aspekty są niezwykle istotne, jeśli chce się zdobyć przychylność wymagających konsumentów. Równie ważne jest to, że wszystkie aktywa przedsiębiorstwa (zbiorniki, pompy, piece i linie napełniające) są właściwie konserwowane w sposób, który pozwala zapobiec skażeniu i spełnić wymagania jakościowe. Wszystkie te informacje muszą być dobrze udokumentowane oraz łatwo dostępne dla kontrolerów – i, oczywiście, dla konsumentów kupujących produkty. Obejrzyj krótki film (poniżej) by przekonać się jak z tymi wyzwaniami radzi sobie rozwiązanie Infor CloudSuite Food & Beverage (Infor M3).

Wyzwanie 1: Receptury odwrócone 

Wyzwanie 2: Atrybuty

Wyzwanie 3: Kontraktacje i skup

Wyzwanie 4: Wiele jednostek miar i kontrola wagi

Wyzwanie 5: Identyfikacja, śledzenie i wycofanie

Wyzwanie 6: Daty przydatności i reklasyfikacja

Wyzwanie 7: Pakowanie

Wyzwanie 8: Mobilna obsługa procesów logistycznych

Wyzwanie 9: Kontrola jakości – zobacz materiał video poniżej

Wyzwanie 10: Prognozowanie popytu

Video wskazówka

Obejrzyj materiał video, w którym wyjaśniamy jak zarządzać recepturami odwróconymi w systemie ERP.

U nich wdrożyliśmy oprogramowanie dla produkcji

Nasi konsultanci mają bogate doświadczenie projektowe, realizowali projekty wdrożenia oprogramowania w wielu przedsiębiorstwach. Poznaj projekty, które zrealizowaliśmy.

Jak możemy Ci pomóc?

Zastanawiasz się, czy cyfrowa transformacja jest dla Ciebie? Może interesuję Ciebie digitalizacja procesów  w branży spożywczej? Chcesz zrobić krok w stronę przemysłu 4.0? Szukasz narzędzi wspierających optymalizację łańcucha dostaw i procesów produkcyjnych? Chętnie omówimy z Tobą korzyści, możliwości i wątpliwości, które masz. Zachęcamy do dzielenia się doświadczeniami, spostrzeżeniami i wrażeniami. Skontaktuj się z nami jeszcze dziś. Wypełnij formularz:

Czy Twój system ERP zapewnia mobilną obsługę procesów logistycznych?

… a także wspiera obsługę zbiorników i silosów, kontrolę miejsc składowania i stref magazynowych?

System Infor M3 zapewnia pełną obsługę operacji logistycznych związanych z magazynowaniem surowców produkcyjnych i wyrobów gotowych. Np. w magazynie można ustawić wiele lokalizacji, typów lokalizacji i grup lokalizacji podzielonych na strefy składowania w celu optymalizacji pobrań oraz odłożeń towarów. Lokalizacje mogą być skonfigurowane tak, by brały pod uwagę ograniczenia przepustowości, ograniczenia przedmiotów i klasyfikacje ABC. Sprzęt oraz magazynierzy mogą być również skonfigurowani w konkretnym magazynie, co umożliwia efektywne zarządzanie pobraniem. Obejrzyj krótki film by dowiedzieć się więcej.

Wyzwanie 1: Receptury odwrócone

Wyzwanie 2: Atrybuty

Wyzwanie 3: Kontraktacje i skup

Wyzwanie 4: Wiele jednostek miar i kontrola wagi

Wyzwanie 5: Identyfikacja, śledzenie i wycofanie

Wyzwanie 6: Daty przydatności i reklasyfikacja

Wyzwanie 7: Pakowanie

Wyzwanie 8: Mobilna obsługa procesów logistycznych – zobacz materiał video poniżej

Wyzwanie 9: Kontrola jakości

Wyzwanie 10: Prognozowanie popytu

Video wskazówka

Obejrzyj materiał video, w którym wyjaśniamy jak Infor CloudSuite Food & Beverage (Infor M3) zapewnia mobilną obsługę procesów logistycznych.

U nich wdrożyliśmy oprogramowanie dla produkcji

Nasi konsultanci mają bogate doświadczenie projektowe, realizowali projekty wdrożenia oprogramowania w wielu przedsiębiorstwach. Poznaj projekty, które zrealizowaliśmy.

Jak możemy Ci pomóc?

Zastanawiasz się, czy cyfrowa transformacja jest dla Ciebie? Może interesuję Ciebie digitalizacja procesów  w branży spożywczej? Chcesz zrobić krok w stronę przemysłu 4.0? Szukasz narzędzi wspierających optymalizację łańcucha dostaw i procesów produkcyjnych? Chętnie omówimy z Tobą korzyści, możliwości i wątpliwości, które masz. Zachęcamy do dzielenia się doświadczeniami, spostrzeżeniami i wrażeniami. Skontaktuj się z nami jeszcze dziś. Wypełnij formularz:

Jak zarządzić w systemie ERP różnymi metodami pakowania?…

… z uwzględnieniem przepisów pakowania, ewidencji opakowań zwrotnych i wielopoziomowej struktury opakowania…

Przygotowanie wysyłki wielopozycyjnego zamówienia wymaga realizacji dodatkowych czynności – np. kompletacji i pakowania. Zobacz jak funkcjonalności systemu Infor M3 umożliwiają zdefiniowanie rodzajów opakowań, różnych sposobów pakowania dla asortymentu czy klienta, jak również śledzenie bilansu opakowań zwrotnych wraz z naliczaniem należnych opłat, którymi powinien zostać obciążony klient. Obejrzyj krótki film (poniżej) by dowiedzieć się więcej.

Video wskazówka

Obejrzyj materiał video, w którym wyjaśniamy jak można zarządzać różnymi metodami pakowania w systemie ERP.

U nich wdrożyliśmy oprogramowanie dla produkcji

Nasi konsultanci mają bogate doświadczenie projektowe, realizowali projekty wdrożenia oprogramowania w wielu przedsiębiorstwach. Poznaj projekty, które zrealizowaliśmy.

Jak możemy Ci pomóc?

Zastanawiasz się, czy cyfrowa transformacja jest dla Ciebie? Może interesuję Ciebie digitalizacja procesów  w branży spożywczej? Chcesz zrobić krok w stronę przemysłu 4.0? Szukasz narzędzi wspierających optymalizację łańcucha dostaw i procesów produkcyjnych? Chętnie omówimy z Tobą korzyści, możliwości i wątpliwości, które masz. Zachęcamy do dzielenia się doświadczeniami, spostrzeżeniami i wrażeniami. Skontaktuj się z nami jeszcze dziś. Wypełnij formularz:

Czy Twój system ERP kontroluje daty „najlepsze przed” i przydatności do spożycia?…

… a także umożliwia reklasyfikację i uwzględnia najpóźniejszą datę sprzedaży?

Klienci zawsze będą życzyli sobie najświeższych  produktów, jakie posiada producent. Jednocześnie, pomimo że poszczególne produkty mają różne okresy ważności – muszą zostać wysłane możliwie najszybciej. Rozwiązanie  Infor CloudSuite Food & Beverage (Infor M3) dla branży spożywczej umożliwia zarządzanie ograniczeniami dotyczącymi okresów ważności dzięki inteligentnemu szeregowaniu operacji z uwzględnieniem różnych elementów, takich jak np. pojemność zbiornika, czyszczenie oraz pozostałości zapachowe. Ponadto można modelować różne scenariusze sprzedaży nadwyżek produktów z uwzględnieniem okresów ważności, aby w jak najlepszy sposób wykorzystać posiadane zapasy.

Infor CloudSuite Food & Beverage (Infor M3) kontroluje nie tylko datę przydatności do spożycia, ale daje również możliwość oznaczenia okresu, w którym ewidencjonowany towar posiada najlepsze parametry. Zobacz film (poniżej), który wyjaśnia jak system radzi sobie z tym wyzwaniem.

Wyzwanie 1: Receptury odwrócone

Wyzwanie 2: Atrybuty

Wyzwanie 3: Kontraktacje i skup

Wyzwanie 4: Wiele jednostek miar i kontrola wagi

Wyzwanie 5: Identyfikacja, śledzenie i wycofanie

Wyzwanie 6: Daty przydatności i reklasyfikacja – zobacz materiał video poniżej

Wyzwanie 7: Pakowanie

Wyzwanie 8: Mobilna obsługa procesów logistycznych

Wyzwanie 9: Kontrola jakości

Wyzwanie 10: Prognozowanie popytu

Video wskazówka

Obejrzyj materiał video, który obrazuje jak nasz system ERP Infor CloudSuite Food & Beverage (Infor M3) kontroluje daty „najlepsze przed” i przydatności do spożycia, umożliwia reklasyfikację i uwzględnia najpóźniejszą datę sprzedaży.

U nich wdrożyliśmy oprogramowanie dla produkcji

Nasi konsultanci mają bogate doświadczenie projektowe, realizowali projekty wdrożenia oprogramowania w wielu przedsiębiorstwach. Poznaj projekty, które zrealizowaliśmy.

Jak możemy Ci pomóc?

Zastanawiasz się, czy cyfrowa transformacja jest dla Ciebie? Może interesuję Ciebie digitalizacja procesów  w branży spożywczej? Chcesz zrobić krok w stronę przemysłu 4.0? Szukasz narzędzi wspierających optymalizację łańcucha dostaw i procesów produkcyjnych? Chętnie omówimy z Tobą korzyści, możliwości i wątpliwości, które masz. Zachęcamy do dzielenia się doświadczeniami, spostrzeżeniami i wrażeniami. Skontaktuj się z nami jeszcze dziś. Wypełnij formularz:

Jak zapewnić szybką identyfikację wyrobu, z graficzną prezentacją jego ścieżki w całym łańcuchu dostaw?

Spełnienie norm bezpieczeństwa żywności jest coraz trudniejsze w czasach, gdy instytucje rządowe i główni detaliści wdrażają coraz ostrzejsze regulacje i wymagają dokładniejszych informacji. Zapewnienie bezpieczeństwa żywności jest tym trudniejsze, że rośnie ryzyko związane z globalizacją zaopatrzenia, z szybkością rozprzestrzeniania się skażeń i chorób, a nawet z zagrożeniem międzynarodowym terroryzmem. Tym samym bezpieczeństwo i identyfikowalność żywności są obecnie jeszcze ważniejsze niż w przeszłości. Podjęcie działań zapewniających bezpieczeństwo produktów żywnościowych, od surowców do wyrobów na stołach konsumentów, staje się najwyższym priorytetem producentów branży spożywczej.

Dbanie o bezpieczeństwo żywności podwyższa koszty branży, która i tak charakteryzuje się niewielkimi marżami. Jednakże takie działania pozwalają uniknąć potencjalnie kosztownych wycofań, jak również wzmocnić swoją pozycję na rynku i wobec klientów. Zdolność do śledzenia wszystkich aspektów produktów, aż do poziomu składników surowcowych w całym łańcuchu dostaw, może być wyróżnikiem, który wzmacnia pozycję firmy w stosunku do konkurencji.

Zgodność ze skomplikowanymi przepisami

Z rozwiązaniem Infor™ M3 Graphical Lot Tracker firmy mogą spełniać rosnące wymagania na dostarczanie informacji dotyczących bezpieczeństwa żywności i równocześnie obniżać koszty wycofań i koszty jakości. Zapewniając bezpieczeństwo żywności chronicie swój biznes, zachowują klientów i tworzą nowe okazji sprzedaży.

Uzyskanie pełnego wglądu w łańcuch dostaw

Dzięki narzędziu Infor M3 Graphical Lot Tracker można tworzyć bazę danych zawierającą wszystkie niezbędne informacje do śledzenia produktów. Można używać tego narzędzia do pozyskiwania informacji z dodatkowych źródeł, takich jak systemy sterowania produkcją (MES) i jakością (LIMS). Infor M3 Graphical Lot Tracker natychmiast informuje o lukach i niespójnościach wśród transakcji trafiających do systemu. Dzięki temu można się na bieżąco upewniać, że dysponujemy pełną ścieżką danych pozwalającą na identyfikację partii.

Wyzwanie 1: Receptury odwrócone

Wyzwanie 2: Atrybuty

Wyzwanie 3: Kontraktacje i skup

Wyzwanie 4: Wiele jednostek miar i kontrola wagi

Wyzwanie 5: Identyfikacja, śledzenie i wycofanie – zobacz materiał video poniżej

Wyzwanie 6: Daty przydatności i reklasyfikacja

Wyzwanie 7: Pakowanie

Wyzwanie 8: Mobilna obsługa procesów logistycznych

Wyzwanie 9: Kontrola jakości

Wyzwanie 10: Prognozowanie popytu

Infor M3 Graphical Lot Tracker:

  • Bazuje na ponad trzydziestoletnim doświadczeniu branżowym.
  • Wykorzystuje funkcje business intelligence dla śledzenia pochodzenia partii.
  • Pomaga spełniać wymagania formalne.
  • Pomaga budować przewagę konkurencyjną.

Dzięki narzędziu Infor M3 Graphical Lot Tracker można:

  • Używać elastycznego systemu śledzenia przepływów w łańcuchu dostaw.
  • Dysponować w jednym miejscu wszystkimi informacjami potrzebnymi do wycofań.
  • Spełniać obecne wymagania dotyczące bezpieczeństwa żywności i elastycznie reagować na zmiany.
  • Widzieć na jednym ekranie zarówno graficzną ścieżkę śledzenia, jak również szczegółowe transakcje.
  • Zobrazować funkcjonowanie procesów i łatwo wykryć czy procedury dla konkretnej partii lub produktu były przestrzegane.
  • Istotnie skrócić (z dni do minut) czas przygotowania do audytu.
  • Dysponować narzędziem do udostępnienia podczas audytów jakościowych – klientom, dostawcom i regulatorom – graficznych danych dotyczących identyfikowalności.

Uzyskanie pełnego wglądu w łańcuch dostaw

Infor M3 Graphical Lot Tracker zapewnia pełny obraz przepływu materiałowego od partii surowcowych, przez półprodukty, po wyroby gotowe i wysyłki do klientów. Możemy śledzić proces przez wszystkie jego etapy, stanowiska i czynności. Czyniąc z Infor M3 Graphical Lot Tracker centralne narzędzie do sterowania wycofaniami, możemy też – w przypadku konieczności wycofania – przyspieszyć i uprościć proces, z równoczesnym ograniczeniem kosztów i zakresu przedsięwzięcia.

Video wskazówka

Obejrzyj materiał video, w którym wyjaśniamy jak Infor GLT pomaga w zapewnieniu bezpieczeństwa żywności.

U nich wdrożyliśmy oprogramowanie dla produkcji

Nasi konsultanci mają bogate doświadczenie projektowe, realizowali projekty wdrożenia oprogramowania w wielu przedsiębiorstwach. Poznaj projekty, które zrealizowaliśmy.

Jak możemy Ci pomóc?

Zastanawiasz się, czy cyfrowa transformacja jest dla Ciebie? Może interesuję Ciebie digitalizacja procesów  w branży spożywczej? Chcesz zrobić krok w stronę przemysłu 4.0? Szukasz narzędzi wspierających optymalizację łańcucha dostaw i procesów produkcyjnych? Chętnie omówimy z Tobą korzyści, możliwości i wątpliwości, które masz. Zachęcamy do dzielenia się doświadczeniami, spostrzeżeniami i wrażeniami. Skontaktuj się z nami jeszcze dziś. Wypełnij formularz:

Czy Twój system ERP obsługuje wiele jednostek miar i zapewnia kontrolę zmieniającej się w czasie wagi produktów?

Czy magazynujesz wyroby w sztukach, a sprzedając rozliczasz według ich rzeczywistej wagi?

Większość systemów ERP oferuje możliwość korzystania z tzw. alternatywnych jednostek miary. Polega to zwykle na zdefiniowaniu podstawowej jednostki miary surowca lub produktu (np. sztuki) i jednostek alternatywnych ze stałym przelicznikiem (np. jedna sztuka produktu X waży 2 kg). Alternatywne jednostki miary mogą być potem używane stosownie do potrzeb (np. klient zamawia w kilogramach, a my powadzimy ewidencję zapasu w sztukach).  Jednakże, alternatywne jednostki miary, jakkolwiek przydatne, nie zawsze są wystarczające – jest tak np. w przemyśle mleczarskim. Przykładem jest firma, która produkuje sery w kręgach o standardowej wadze 10 kg i chce prowadzić ewidencję zarówno w sztukach (jako podstawowej jednostce miary) jak i w kilogramach. Zdefiniowanie alternatywnej jednostki „kg” z przelicznikiem 1 szt = 10 kg jest niewystarczające bo poszczególne kręgi sera zazwyczaj różnią się nieco od wagi standardowej. Infor CloudSuite Food & Beverage (Infor M3) oferuje narzędzia umożliwiające rozwiązanie tego problemu.

Przykładowo, ewidencję ilościową sera możemy prowadzić równocześnie w dwóch jednostkach:

  • podstawowej (czyli sztukach) oraz
  • jednostce zmiennej wagi, która nie jest związana sztywnym przelicznikiem z jednostką podstawową. W naszym przykładzie są to kilogramy.
Wyzwanie 1: Receptury odwrócone

Wyzwanie 2: Atrybuty

Wyzwanie 3: Kontraktacje i skup

Wyzwanie 4: Wiele jednostek miar i kontrola wagi – zobacz materiał video poniżej

Wyzwanie 5: Identyfikacja, śledzenie i wycofanie

Wyzwanie 6: Daty przydatności i reklasyfikacja

Wyzwanie 7: Pakowanie

Wyzwanie 8: Mobilna obsługa procesów logistycznych

Wyzwanie 9: Kontrola jakości

Wyzwanie 10: Prognozowanie popytu

W każdej transakcji ilościowej dotyczącej produktu takiego jak ser (włącznie z inwentaryzacją) konieczne jest zatem podawanie dwóch ilości: w sztukach i kilogramach.  W przypadku zastosowania jednostki zmiennej wagi:

  • planowanie odbywa się w jednostce standardowej,
  • zamawianie odbywa się w jednostce podstawowej (lub jednostkach alternatywnych),
  • wycena (zarówno w zakupach jak i w sprzedaży) odbywa się w jednostce zmiennej wagi,
  • kalkulacje kosztowe i wycena zapasu odbywa się w jednostce zmiennej wagi,
  • kalkulacja marży odbywa się w jednostce zmiennej wagi.

Video wskazówka

Obejrzyj materiał video, w którym wyjaśniamy jak nasz system ERP obsługuje wiele jednostek miar i zapewnia kontrolę zmieniającej się wagi produktów.

U nich wdrożyliśmy oprogramowanie dla produkcji

Nasi konsultanci mają bogate doświadczenie projektowe, realizowali projekty wdrożenia oprogramowania w wielu przedsiębiorstwach. Poznaj projekty, które zrealizowaliśmy.

Jak możemy Ci pomóc?

Zastanawiasz się, czy cyfrowa transformacja jest dla Ciebie? Może interesuję Ciebie digitalizacja procesów  w branży spożywczej? Chcesz zrobić krok w stronę przemysłu 4.0? Szukasz narzędzi wspierających optymalizację łańcucha dostaw i procesów produkcyjnych? Chętnie omówimy z Tobą korzyści, możliwości i wątpliwości, które masz. Zachęcamy do dzielenia się doświadczeniami, spostrzeżeniami i wrażeniami. Skontaktuj się z nami jeszcze dziś. Wypełnij formularz:

Jak Twój system ERP obsługuje kontraktacje i skup?

Jak Twój system ERP obsługuje kontraktacje i skup? Co z umowami z producentami, rejestracją parametrów jakościowych w czasie wzrostu i przyjęcia, rozliczeniem dostaw z uwzględnieniem potrąceń i należnych bonusów? Czy Twój system ERP posiada funkcjonalności, które obsłużą te procesy? W tym materiale przedstawiamy mechanizmy wbudowane w system Infor CloudSuite Food & Beverage (Infor M3).

System Infor CloudSuite Food & Beverage (Infor M3) daje możliwość odwzorowania wszystkich etapów złożonego procesu kontraktacji i skupu. Rejestracja rolnika, jego pól uprawnych, oraz uzgodnienie ceny bazowej dla poszczególnych odmian to podstawowe informacje wprowadzane do systemu. Następne w kolejności jest zdefiniowanie potrąceń i bonusów, jakie otrzymuje producent za osiąganą jakość dostaw. Dodatkowo, wyliczając cenę, system może uwzględnić i zdyskontować ewentualne usługi świadczone na rzecz rolnika lub np. sadzonki, które otrzymał. Przyjęcie surowca na magazyn wiąże się z pobraniem próbki do badań jakościowych oraz ważeniem netto/brutto i tara. Parametry jakościowe zarejestrowane w czasie wzrostu, jak i samej dostawy pomagają w wyliczeniu należnej kwoty.

Skup surowców od rolników indywidualnych często powoduje konieczność wystawienia w imieniu dostawcy faktury RR. Proces ten zwany jest samofakturowaniem (może być realizowany również w odniesieniu do innych dostawców). W systemie Infor CloudSuite Food & Beverage (Infor M3) można ten proces zautomatyzować, elastycznie wyposażając go w punkty kontrolne, które wymagają zatwierdzenia przez odpowiedzialnych pracowników. Na podstawie danych o dostarczonym surowcu i jego atrybutach kalkulowane są ceny dostaw i automatycznie generowane są propozycje faktury RR. Po ich zatwierdzeniu (jeśli jest to wymagane) faktury są wystawiane i automatycznie księgowane. Również automatycznie powstają propozycje zapłat za te faktury.

Wyzwanie 1: Receptury odwrócone

Wyzwanie 2: Atrybuty

Wyzwanie 3: Kontraktacje i skup – zobacz materiał video poniżej

Wyzwanie 4: Wiele jednostek miar i kontrola wagi

Wyzwanie 5: Identyfikacja, śledzenie i wycofanie

Wyzwanie 6: Daty przydatności i reklasyfikacja

Wyzwanie 7: Pakowanie

Wyzwanie 8: Mobilna obsługa procesów logistycznych

Wyzwanie 9: Kontrola jakości

Wyzwanie 10: Prognozowanie popytu

Video wskazówka

Obejrzyj materiał video, w którym wyjaśniamy jak Infor CloudSuite Food & Beverage (Infor M3) obsługuje kontraktacje i skup.

U nich wdrożyliśmy oprogramowanie dla produkcji

Nasi konsultanci mają bogate doświadczenie projektowe, realizowali projekty wdrożenia oprogramowania w wielu przedsiębiorstwach. Poznaj projekty, które zrealizowaliśmy.

Jak możemy Ci pomóc?

Zastanawiasz się, czy cyfrowa transformacja jest dla Ciebie? Może interesuję Ciebie digitalizacja procesów  w branży spożywczej? Chcesz zrobić krok w stronę przemysłu 4.0? Szukasz narzędzi wspierających optymalizację łańcucha dostaw i procesów produkcyjnych? Chętnie omówimy z Tobą korzyści, możliwości i wątpliwości, które masz. Zachęcamy do dzielenia się doświadczeniami, spostrzeżeniami i wrażeniami. Skontaktuj się z nami jeszcze dziś. Wypełnij formularz: