fbpx

Francuski producent oprawek okularowych wdraża Infor M3 Fashion

Infor, jeden z czołowych dostawców aplikacji biznesowych specjalizowanych dla poszczególnych branż i przeznaczonych m.in. do działania w chmurze, poinformował, że francuska firma Morel, specjalizująca się w projektowaniu i produkcji opraw okularowych, rozszerza wdrożenie rozwiązania Infor M3 Fashion na dziewięć swoich spółek za granicą.

Morel, założona w 1880 r. we Francji (w regionie Jura), jest firmą modową o silnej tożsamości, całkowicie niezależną, której wzrost we Francji i na arenie międzynarodowej nastąpił przez przejęcie jej dystrybutorów za granicą (w Holandii, Belgii, Włoszech, Hiszpanii i Portugalii). Celem tych akwizycji jest zapewnienie obecności i optymalnej reprezentacji na terytorium każdego państwa, biorąc pod uwagę, że 75% obrotów firmy generowane jest na arenie międzynarodowej.

Projekt wdrożenia aplikacji Infor M3 Fashion ERP rozpoczął się w 2016 r., system został skutecznie uruchomiony w kwietniu 2018 r. w 130-osobowej firmie. Partner Infor, Hetic 3 (dawniej HELANT), specjalista w zakresie Infor M3, przejął projekt od fazy komercjalizacji, zastępując dotychczasowe rozwiązanie, którego elastyczność i funkcjonalność przestały odpowiadać ambicjom firmy Morel.

„Projekt M3 Fashion to strategiczna inicjatywa pochodząca prosto od naszego najwyższego kierownictwa” – mówi Laurent Chevalier, dyrektor IT w Morel. „Konkurencja ze strony dostawców tanich opraw okularowych była tak duża, że wielu aktywnych francuskich graczy w naszym sektorze zniknęło. Dzięki naszej silnej tożsamości, zdolności do ciągłego oferowania nowych produktów (prawie 1500 nowych pozycji katalogowych rocznie) oraz spójnemu, solidnemu i zrównoważonemu projektowi informatycznemu, byliśmy w stanie poradzić sobie z konkurencją i znacznie rozszerzyć naszą działalność. ”

Międzynarodowe ambicje Morel skłoniły firmę do wybrania narzędzia, które można wdrożyć w każdym z regionów gdyż jest dostosowane do lokalnych regulacji i przepisów – w szczególności w kwestiach podatkowych – oraz które zagwarantuje sprawną i szybką komunikację z centralą. Ma to na celu zapewnienie, że administracja, planowanie przepływu pracy i relacje biznesowe są doskonale dopasowane do wymagań firmy.

„Jesteśmy bardzo dynamiczną firmą high-tech (wtryski 3D, bezśrubowe ramy itp.), z różnorodnymi procesami biznesowymi, zawsze w czołówce trendów projektowych, a także bardzo nowoczesną marką pod względem planowania i rozwoju produktu. Fakt, że nadal prowadzimy działalność w tym szczególnie konkurencyjnym sektorze, zawdzięczamy tożsamości marki, ale jestem pewien, że również naszej wizji zarządzania w zakresie systemów informatycznych. Potrzebujemy rozwiązania, które jest idealnie dostosowane do naszej działalności w branży modowej ”- kontynuuje Laurent Chevalier. „Od ogólnego, jednoosobowego, jednojęzycznego, jednomiejscowego rozwiązania wewnętrznego, które zaspokajało potrzeby rynku, jakie znaliśmy 30 lat temu, przeszliśmy do nowoczesnego, elastycznego i skalowalnego rozwiązania. Infor M3 Fashion oferuje przyjazny interfejs użytkownika oraz bogate i precyzyjne funkcje, zwłaszcza w zakresie zarządzania stylem. Wdrożenie rozwiązania zdecydowanie oznacza istotny krok w rozwoju naszej firmy”.

Z perspektywy firmy Infor projekt jest częścią strategii ciągłego rozwoju w tzw. „mikro-branżach”, demonstrując zdolność Infor do zaspokajania specyficznych potrzeb i dostosowywania systemów do wymagań danego sektora i klienta, czy to we wdrożeniu tradycyjnym, czy w chmurze.

„Klient taki jak Morel doskonale ilustruje naszą zdolność do reagowania na bardzo specyficzne żądania za pomocą dedykowanego rozwiązania – w tym przypadku dedykowanego sektorowi mody” – mówi Laurent Jacquemain, starszy wiceprezes i dyrektor generalny Infor w Europie Południowej. „Dzięki naszemu partnerowi Hetic 3 udało nam się stworzyć rozwojowy projekt, najpierw na rodzimym rynku, następnie na arenie międzynarodowej, z wdrożeniem w dziewięciu placówkach za granicą, od chwili obecnej do 2021 r. Wdrożenie to pomoże firmie Morel zarządzać swoimi działaniami z dużą wydajnością i sprawnością.”

O firmie HETIC 3

Hectic 3, należący do grupy HELIOS, jest głównym partnerem Infor w zakresie dystrybucji i wdrażania aplikacji Infor M3. Funkcjonalna wiedza biznesowa w połączeniu z doświadczeniem Infor M3 ERP przynosi prawdziwą wartość dodaną i gwarancję dla klientów. Około 70 konsultantów firmy pracuje dla prawie 130 klientów, koncentrując się wokół trzech głównych obszarów: dystrybucji, integracji i utrzymania aplikacji.

O firmie Infor

Infor tworzy specjalizowane branżowo oprogramowanie dla biznesu, udostępniane m.in. w technologii chmury. Firma zatrudnia 16 500 pracowników i obsługuje ponad 68 000 klientów w ponad 170 krajach. Rozwiązania Infor są tworzone z myślą o rozwoju. Więcej informacji na stronie http://pl.infor.com/.

W Polsce system Infor M3 Fashion jest od wielu lat dystrybuowany i wdrażany przez polskiego partnera Infor – iPCC Sp. z o.o.

Źródło: Infor

Wdrożenie Infor M3 u producenta nabiału – Emmi

Infor, jeden z czołowych dostawców aplikacji biznesowych specjalizowanych dla poszczególnych branż i przeznaczonych m.in. do działania w chmurze, poinformował, że producent nabiału, firma Emmi, wdraża rozwiązanie Infor M3 do planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP) w swoich spółkach w celu usprawnienia działalności biznesowej na skalę międzynarodową. Pierwszy start systemu w ramach projektu odbył się w brytyjskiej siedzibie firmy pod koniec 2018 roku. Wdrożenie obejmie następnie (w 2019 roku) oddział w Kanadzie i jedną z amerykańskich spółek, a oddziały z krajów Beneluksu dołączą w 2020 roku.

Emmi pochodzi ze Szwajcarii, gdzie jest największym przetwórcą nabiału w kraju i ma światową reputację producenta wysokiej jakości produktów mlecznych oraz serów. W Szwajcarii firma produkuje i sprzedaje szeroką gamę produktów mleczarskich dedykowaną głównie sprzedaży detaliczne. Poza Szwajcarią Emmi koncentruje się na specjalnościach marki, takich jak gotowe do spożycia serowe fondue, sery dojrzewające w odpowiednich pomieszczeniach oraz kawy mrożone typu caffe latte. Firma zatrudnia około 6100 osób na całym świecie.

Niektóre z międzynarodowych spółek zależnych Emmi nie miały nowoczesnego oprogramowania biznesowego i potrzebowały profesjonalnego, znormalizowanego rozwiązania ERP, które wspierałoby ich szybki rozwój. Firma Emmi postanowiła nie inwestować w wiele różnych rozwiązań, które byłyby trudne do zintegrowania, zamiast tego wybrała jedno rozwiązanie dla wszystkich swoich międzynarodowych lokalizacji. Emmi poświęciła rok na zbadanie potrzeb każdej z nich. Spośród czterech rozwiązań branych pod uwagę, system Infor M3 spełnił wszystkie wymagania w największym stopniu, a firma Infor była w stanie zapewnić sprawne wdrożenie projektu międzynarodowego. Infor M3 uznano również za łatwiejszy w obsłudze od systemu SAP, który jest używany w centrali firmy w Szwajcarii.

„Oprócz szerokiej funkcjonalności branżowej, Infor M3 ma również dużo użytkowników w branży mleczarskiej” – mówi Kees van den Houten, dyrektor Infor w krajach Beneluksu. „Emmi jest dobrze znanym graczem na rynku mleczarskim, zarówno konsumenckim, jak i biznesowym; firma posiada międzynarodowe biura i fabryki zlokalizowane na całym świecie. Spółki Emmi rozwijają się dzięki przejęciom, a każda z nich ma swój własny sposób działania, co sprawia, że usprawnienie rozwoju i operacji biznesowych jest szczególnie trudnym zadaniem. Jestem dumny, że Emmi wybrała właśnie Infor by osiągnąć swój cel.”

Infor M3 jest łatwy w obsłudze i ma wszystkie zalety dojrzałego systemu ERP. Ten bardzo wszechstronny system – ze specyficznymi funkcjonalnościami dostosowanymi do potrzeb przemysłu spożywczego – jest w pełni zintegrowany, może też współpracować z oddzielnymi systemami finansowymi czy zakupowymi. Dzięki M3 Emmi może łatwo tworzyć  prognozy sprzedaży i raporty (co zapewnia firmie pełną kontrolę nad operacjami biznesowymi), usprawnić kontrolę jakości w procesach produkcyjnych i logistycznych, a także łatwo śledzić partie – są to bardzo istotne aspekty w przemyśle mleczarskim.

Spółka zależna Infor – Alfa-Beta –  specjalizująca się w branży spożywczej była właściwym partnerem wdrożeniowym dla Emmi. Po przejrzeniu możliwości zdecydowano, że pierwsze wdrożenie powinno mieć miejsce w Wielkiej Brytanii. Działania Infor Alfa-Beta przebiegały w charakterystyczny sposób: wdrożenie zostało zaplanowane i przeprowadzone na zasadach partnerstwa, z przekazywaniem jak największej ilości wiedzy – dzięki temu kolejne wdrożenia będą mogły być prowadzone coraz bardziej niezależnie. Zespoły wdrożeniowe Infor Alfa-Beta i Emmi Szwajcaria zajęły się projektem bardzo intensywnie – wdrożenie pilotażowe zostało zrealizowane w rekordowym czasie czterech miesięcy. Na początku 2019 r. rozpoczął się projekt w oddziale firmy w Montrealu, a kolejne wdrożenie odbędzie się w Kalifornii, gdzie Emmi ma własną linię produkcyjną i obecnie nie korzysta ze zintegrowanego systemu ERP. W 2020 roku wdrożenie zostanie przeprowadzone w Emmi Benelux –  ten projekt będzie większy od pozostałych.

Simon Berweger, starszy kierownik projektu rozwoju korporacyjnego w Emmi powiedział: „Jesteśmy entuzjastycznie nastawieni do pracy z Infor M3. System działa tak, jak oczekiwaliśmy i już jest dla nas cennym zasobem. Jest również bardzo przyjazny dla użytkownika, nawet dla osób, które gorzej radzą sobie z obsługą komputera. W oddziale w Wielkiej Brytanii widzimy już, że niektóre działania zabierają dużo mniej czasu niż wcześniej. Razem z Infor Alfa-Beta zdecydowaliśmy się przyjąć podejście „lean” w projekcie, aby szybko zrealizować pierwsze wdrożenie. Chcieliśmy zdążyć z pierwszym terminem, aby ustanowić precedens dla kolejnych wdrożeń.”

„Mamy duże oczekiwania co do tego co M3 może zaoferować nam w przyszłości. Obecnie skupiamy się na projektach wdrożeniowych. Kiedy ostatni go-live zostanie uruchomiony i wszyscy opanują system, przyjrzymy się w jaki sposób możemy go jeszcze bardziej zoptymalizować, usprawnić procesy, uzyskać jeszcze lepszy wgląd w dane i więcej oszczędzić” – dodaje.

Źródło: Infor

Midsona wdraża Infor CloudSuite Food and Beverage

Infor, jeden z czołowych dostawców aplikacji biznesowych specjalizowanych dla poszczególnych branż i przeznaczonych m.in. do działania w chmurze, poinformował, że marka Midsona, specjalizująca się w produktach zdrowego odżywiania i pielęgnacyjnych, rozpoczęła pierwszą fazę wdrażania aplikacji Infor CloudSuite Food and Beverage. W fazie tej dotychczasowych pięć systemów ERP działających w grupie zostanie zastąpionych technologią Infor w chmurze. Zapewni to nie tylko oszczędność kosztów licencji oprogramowania i wynagrodzenia zewnętrznych konsultantów, ale także przyspieszy operacje i raportowanie w całej grupie.

Infor M3, stanowiący podstawę zestawu Infor CloudSuite Food & Beverage, jest już  użytkowany w firmie Midsona w Danii, w Szwecji właśnie rozpoczyna się go-live, a następnie przyjdzie pora na Finlandię i Norwegię. Wdrożenia te stanowią kulminację szeroko zakrojonego projektu zmiany procesów biznesowych, który ma doprowadzić do stworzenia wspólnej, ustandaryzowanej platformy w całej grupie Midsona.

Po dokładnym przeglądzie rynku, Infor został wybrany na podstawie konkurencyjnej wartości  całkowitych kosztów posiadania (TCO) oraz głębokiej znajomości systemów Infor  w duńskich oddziałach Midsona. Kompleksowy charakter oferty Infor, dostosowanej do potrzeb Midsony i obejmującej także aplikacje Infor BI, Infor d/EPM i Infor Factory Track, dostarczanej jako usługa w chmurze, był również kluczowym czynnikiem, który zaważył na decyzji podjętej przez markę Midsona.

“Mając pięć systemów ERP w całej grupie zmagaliśmy się  z kompletnie niepotrzebną złożonością” – wyjaśnia Christoffer Filippini, IS/IT Manager, Midsona. “Skutkowała ona np. tym, że ten sam produkt pojawiał się pod różnymi numerami SKU w całej grupie, co przekładało się na długie czasy transakcji. Takie sytuacje musiały doprowadzić do decyzji o standaryzacji, zwłaszcza, że nadal pozyskujemy nowe firmy. Dzięki naszej wspólnej platformie biznesowej Infor CloudSuite Food and Beverage, nowe przejęcia będą łatwiejsze, szybsze i bardziej opłacalne –  jest to dla nas bardzo ważne, gdyż w ciągu najbliższych trzech lat chcemy dążyć do podwojenia wielkości”.

„Wdrożenia w chmurze w tak dużej skali, jak to w Midsona pokazują wiele zalet chmury” – powiedział Johan Made, dyrektor generalny dla regionu północnej Europy w Infor. “Po pierwsze, przejście z pięciu systemów ERP do jednej spójnej bazy zapewnia oszczędność finansową. Poza tym zdolność systemów opartych na chmurze do radzenia sobie z różnicami w lokalizacji, łatwiejsze i szybsze upgrade’y technologiczne, eliminacja kastomizacji i rezygnacja z drogich konsultantów zewnętrznych – to wszystko stwarza przekonujące uzasadnienie biznesowe dla firm, które chcą zainwestować w platformę wspierającą transformację cyfrową, która pomoże im osiągnąć dominującą pozycję rynkową.”

Źródło: Infor

Firma Drakes Supermarkets inwestuje w rozwój

Infor, jeden z czołowych dostawców aplikacji biznesowych specjalizowanych dla poszczególnych branż i przeznaczonych m.in. do działania w chmurze, poinformował, że firma Drakes Supermarkets z siedzibą w Australii wybrała i rozpoczęła wdrażanie pakietu aplikacji Infor CloudSuite Food & Beverage (CS-F&B) i Integrated Business Planning (IBP). Wdrożenie Infor CS-F & B i IBP w modelu SaaS zapewni większą kontrolę łańcucha dostaw, widoczność operacji, skalowalność i optymalizację  działalności hurtowej i detalicznej Drakes, przyczyniając się do poprawy poziomu obsługi zarówno klientów detalicznych, jak i hurtowych.

Rozwiązanie Infor zapewni użytkownikom biznesowym spójne, dokładne i łatwo dostępne dane w całym przedsiębiorstwie, z normalizacją przepływu pracy i zwiększaniem poziomu automatyzacji. Inwestycja Drakes w ekspansję obejmuje budowę zupełnie nowego, nowoczesnego magazynu w Edynburgu, służącego zarówno działalności detalicznej, jak i hurtowej, i magazynującego świeże, schłodzone i mrożone towary.

„Po dokładnym procesie selekcji, wybraliśmy systemy Infor, gdyż ich zespół wykazał się dużą znajomości naszej  branży, zarówno w odniesieniu do operacji detalicznych, jak i hurtowych. Spotkało się to z dużym zainteresowaniem naszego zespołu zarządzającego. Projekt wdrożeniowy już się rozpoczął z zespołem Infor Consulting Services, a w połowie 2019 roku uruchomimy hurtownię ” – powiedział Scott Lintern, dyrektor finansowy w Drakes.

“Drakes rozpoczyna jedno z najbardziej ekscytujących i znaczących przedsięwzięć w australijskim handlu detalicznym – przejmując kontrolę nad własnym losem, budując biznes hurtowniczy i stając się jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie sprzedawców detalicznych w kraju” – powiedział Brett Egglestone, wiceprezes działu Infor Retail na Australię i Nową Zelandię. “Drakes słynie z koncentracji na kliencie i wsparcia lokalnej społeczności – Infor z zadowoleniem przyjmuje możliwość współpracy z taką firmą w obszarze dostarczenia precyzyjnie dostosowanych do potrzeb rozwiązań branżowych Infor w chmurze. Chętnie pomożemy też Drakes w utrzymaniu ich w czołówce, jeżeli chodzi o najnowsze technologie”.

O marce Drakes Supermarkets

Drakes Supermarkets to największy niezależny sklep spożywczy w Australii,  specjalizujący się w sprzedaży detalicznej w sieci supermarketów, wkrótce planuje też rozszerzyć ofertę o działalność hurtową. Działając w ponad 60 sklepach w Australii Południowej i Queensland, firma osiąga roczny obrót przekraczający 1 miliard USD i zatrudnia ponad 5 500 pracowników w całym kraju. Siła firmy opiera się na działaniu na zasadach rodzinnego biznesu i wspieraniu lokalnych producentów i dostawców. Drakes Supermarkets koncentruje się na najważniejszych aspektach działalności – NA KLIENCIE. Jest to przewaga konkurencyjna firmy, wraz z jej wartościami rodzinnymi i australijskim dziedzictwem.

Źródło: Infor

Stokke w chmurze

Infor, jeden z czołowych dostawców aplikacji biznesowych specjalizowanych dla poszczególnych branż i przeznaczonych m.in. do działania w chmurze, poinformował, że Stokke, norweski producent dziecięcych mebli i wózków, zainwestował w Infor CloudSuite M3. Wdrażana w całej Europie, Stanach Zjednoczonych i Azji aplikacja pomoże firmie Stokke poradzić sobie ze złożonością operacji i zapewnić, że strategia IT będzie służyła rozwojowi biznesowemu a nie utrzymaniu technicznemu. Dostarczone przez lokalnego partnera wdrożeniowego Infor – firmę Merit – rozwiązanie Infor CloudSuite M3 jest najnowszą wersją systemu Infor działającego w Stokke od wielu lat.

Wraz z rozwojem firmy Stokke zwiększała się złożoność infrastruktury informatycznej. Doprowadziło to do krytycznej potrzeby bycia na bieżąco z najnowszymi systemami, które pozwolą uniknąć długotrwałych i fragmentarycznych projektów modernizacyjnych, nie służących rozwojowi biznesu. Wdrożone za pośrednictwem chmury oprogramowanie Infor CloudSuite M3 nie tylko zapewni firmie Stokke korzystanie z aktualnej technologii, ale także pomoże uzyskać znaczne oszczędności w porównaniu z tradycyjnym lokalnym rozwiązaniem.

“Nasza decyzja, aby przejść do chmury, była zarówno wymuszona, jak i prosta” – wyjaśnił Rolf Waage, dyrektor ITC w firmie Stokke. “Mamy globalny dział IT złożony z zaledwie dziewięciu osób, nie chcemy więc zajmować się problemami z centrum danych ani sprawami takimi jak tworzenie kopii zapasowych, przechowywanie lub zarządzanie aplikacjami. Tym właśnie powinien zająć się nasz partner technologiczny. Podobają nam się pewne dodatkowe ulepszenia funkcjonalności, takie jak np. strony główne użytkownika oparte na roli, ale nasza decyzja w znacznym stopniu wzięła się z potrzeby zwiększenia dostępności i dostosowania zasobów IT w ciągłym procesie wprowadzania innowacji na rynek.”

“Producenci tacy jak Stokke zmagają się z bardzo poważnymi problemami skali, w których zarządzanie wieloma aplikacjami i punktami infrastruktury może odwrócić uwagę działu IT od wspierania innowacji w przedsiębiorstwie” – powiedział Johan Made, dyrektor zarządzający Infor EMEA (region północny). “Technologia chmury oferuje atrakcyjną alternatywę dla zawyżonych kosztów i braku elastyczności, które mogą pojawić się w przypadku lokalnego użytkowania systemów. Chmura pozostawia działowi informatycznemu swobodę w zakresie wprowadzania innowacji i pomaga w transformacji procesów w przedsiębiorstwie, tworząc silną przewagę nad konkurencją.”

Źródło: Infor

Finest Shoes stawia krok naprzód w cyfrowym rozwoju

Infor, jeden z czołowych dostawców aplikacji biznesowych specjalizowanych dla poszczególnych branż i przeznaczonych m.in. do działania w chmurze, poinformował, że Finest Shoes, włoski producent obuwia i właściciel marki Atlantic Stars wybrał aplikację Infor M3 Fashion w wersji Infor Accelerator for Fashion. Rozwiązanie zostanie wdrożone przez firmę partnerską Infor – Venistar – specjalizującą się w branży odzieżowej. Projekt ma wesprzeć strategiczne podejmowanie decyzji, a także przyczynić się do zwiększenia produkcji obuwia i rozpoznawalności marki.

Po przejęciu większościowego pakietu udziałów przez firmę Alcedo, Finest Shoes musiała zmodernizować swoje systemy i stworzyć solidną podstawę dla rozwoju firmy. Wymagało to w szczególności zintegrowanego systemu ERP, który mógłby wspierać specyficzne wymagania branży modowej, a ponadto rozwijać się razem z firmą.

Aplikacja Infor M3 Fashion została wybrana w oparciu o jej głęboką branżową funkcjonalność i elastyczność. Wersja Infor Accelerator for Fashion przyspiesza proces wdrożenia gdyż zawiera prekonfigurowaną funkcjonalność opartą na najlepszych praktykach branżowych.

“Ponieważ branża modowa na całym świecie odnotowuje obecnie znaczny wzrost, zwiększenie udziału w rynku oznacza konieczność sprostania rosnącej liczbie wyzwań i złożoności” – komentuje Sonia Lorenzet, prezes Finest Shoes / Atlantic Stars. “Dzięki wdrożeniu aplikacji Infor otrzymamy pełną integrację i widoczność wszystkich procesów, od finansów i administracji po zarządzanie zapasami, produkcję i dystrybucję, a także narzędzia analizy, które pozwolą nam podejmować bardziej świadome decyzje dotyczące biznesu. Jest to nieocenione, ponieważ właśnie realizujemy nasze plany ekspansji i konsolidujemy naszą markę.”

“W przypadku firm modowych pytanie brzmi nie czy zmodernizować systemy, ale kiedy to zrobić” – komentuje Franco Dama, dyrektor sprzedaży w kanale partnerskim Infor. “Ci, którzy dostrzegają zarówno szanse, jak i wyzwania oraz stosują należyte systemy gotowe reagować na obie te rzeczy, będą w stanie właściwie odpowiadać na potrzeby klientów i dostarczać nowe produkty, które zwiększą przychody i świadomość marki. Nasze aplikacje zostały zaprojektowane z uwzględnieniem specyficznej złożoności przemysłu modowego, dzięki czemu firmy z tej branży mogą lepiej rozwijać się i zdobywać udział w rynku”.

“Włoskie marki odzieżowe i luksusowe odczuwają rosnącą presję, aby wprowadzić nowe kolekcje i style na rynek szybciej niż kiedykolwiek wcześniej” – komentuje Roberto Da Re, dyrektor generalny Venistar. “Aby nadążyć za tym wymogiem, wprowadzać innowacje i budować marki w konkurencyjnym sektorze, firmy modowe muszą nieustannie modernizować się. Dzięki wprowadzeniu Infor M3 Fashion, Finest Shoes, bazując na dotychczasowych sukcesach ma szansę stać się liderem na rynku, rozpoczynając międzynarodową ekspansję w nadchodzących latach.”

O firmie Infor

Infor tworzy specjalizowane branżowo oprogramowanie dla biznesu, udostępniane m.in. w technologii chmury. Firma zatrudnia 16 500 pracowników i obsługuje ponad 68 000 klientów w ponad 170 krajach. Rozwiązania Infor są tworzone z myślą o rozwoju. Więcej informacji na stronie http://pl.infor.com/.

Źródło: Infor

 

Infor ogłasza inwestycję wartą 1,5 miliarda USD

Infor uzyskał dodatkową inwestycję w wysokości 1,5 miliarda USD ze strony swoich akcjonariuszy Koch Equity Development, LLC (KED) i Golden Gate Capital.

Inwestycja ta powiększy wcześniejszą inwestycję KED przekraczającą 2 miliardy USD dokonaną na początku 2017 roku. Stanowi dla firmy Infor istotny krok naprzód w kontekście rozważanego debiutu giełdowego w roku 2019 lub 2020 – w zależności od warunków rynkowych.

Koch i Golden Gate Capital są fenomenalnymi partnerami Infor, i cała nasza załoga licząca 17 300 pracowników ogromnie się cieszy z tego kroku na drodze naszych przygotowań do kolejnego etapu wzrostu” – powiedział Charles Phillips, Prezes Infor.
Pod kierownictwem prezesa Phillipsa i w trakcie partnerstwa z KED i Golden Gate Capital, Infor w ciągu ubiegłych pięciu lat zainwestował około 2,5 miliarda USD w opracowywanie i rozwijanie swojej oferty – w ramach swojej linii produktowej CloudSuite wypuścił przeszło 475 nowych rozwiązań, zrealizował 1 870 integracji i wprowadził 20 700 funkcjonalności branżowych. Infor CloudSuite jest obecnie jedyną platformą ERP obsługującą wiele przedsiębiorstw (multi-tenant), obejmującą aplikacje typu front and back office oraz logistykę z możliwością obsługi firm globalnych (języki obsługi, waluty, dostosowanie do lokalnych realiów).

Firma Koch zanim zainwestowała w Infor była jej klientem i spółki Koch Industries wciąż przenoszą swoje najważniejsze dla działalności aplikacje na platformy Infor CloudSuite” – powiedział Jim Hannan, Wiceprezes Wykonawczy Koch i Prezes do spraw Przedsiębiorstw w Koch Industries, Inc. „Innowacyjne produkty Infor pomogły nam przeprowadzić cyfrową transformację i wciąż je wdrażamy globalnie, dla 120 000 pracowników.

Infor, którego przychody przekroczyły 3 miliardy USD w roku podatkowym 2018, został pierwszą firmą, która przeniosła newralgiczne, dla działalności swoich klientów, aplikacje ERP do publicznych chmur dla całych branż. Infor CloudSuite stanowi podstawę transformacji cyfrowej dla przeszło 9 500 klientów w 110 krajach. Aplikacje Infor obejmują: finanse, produkcję, łańcuch dostaw, zasoby ludzkie i relacje z klientami.

W ciągu ostatnich pięciu lat Infor nieprzerwanie zwiększał swój udział w rynku aplikacji chmurowych i obecnie 70% jej przychodów z tytułu licencji na oprogramowanie pochodzi z pakietów chmurowych.

Podstawą strategii Infor jest umiejętność zaprojektowania każdej platformy CloudSuite pod potrzeby konkretnej branży. W ten sposób firma eliminuje konieczność przeprowadzania drogich dostosowań i angażowania firm doradczych. Klienci po przejściu na CloudSuite typowo obniżają koszty o 25% i więcej poprzez zaprzestawanie bieżących modyfikacji, modernizacji oprogramowania w drodze jego kompletnych wymian i poprzez ograniczenie kosztów infrastruktury.

Infor zwiększył swoją obecność w kluczowych sektorach takich jak służba zdrowia, produkcja, sprzedaż detaliczna, sektor publiczny oraz hotelarstwo i gastronomia. Przeszło 72% szpitali w USA korzysta z aplikacji Infor, podobnie jak 19 z 20 największych dostawców branży motoryzacyjnej i 8 z 10 największych marek modowych.

Firmy mają świadomość korzyści płynących z przeniesienia swoich aplikacji do chmury, ale nie mogą tego kroku wykonywać dopóki nie zostaną w niej replikowane krytyczne dla ich branży funkcjonalności. Infor, te dotychczas indywidualne funkcje, przebudował w standardowe usługi chmurowe i obecnie ma dostęp do cennych danych w przekroju funkcji biznesowych, pozwalających na tworzenie analityk predykatywnych i korelacji opartych na wiedzy na swojej platformie Coleman AI” – mówi prezes Phillips.

Platforma Infor CloudSuite została także przygotowana do przyszłych innowacji. Aplikacje Infor działają w chmurach o skali publicznej i infrastrukturze otwartej, niepowiązanej z pojedynczym magazynem danych, mogą być skalowane taniej dzięki wykorzystywaniu powszechnie dostępnych mocy obliczeniowych i pamięci na żądanie. Integracja pionowa jest pochodną wykorzystywania posiadanych lokalnie zasobów obliczeniowych, zaś nowoczesne aplikacje wykorzystują globalną infrastrukturę do zastosowań swobodnych.

Źródło: Infor

Koninklijke Zeelandia Groep wdraża Infor CloudSuite Food & Beverage

Infor, jeden z czołowych dostawców aplikacji biznesowych specjalizowanych dla poszczególnych branż i przeznaczonych m.in. do działania w chmurze, poinformował, że Koninklijke Zeelandia Groep, producent składników do chleba i wypieków cukierniczych, wybrał aplikację Infor CloudSuite Food & Beverage do projektu standaryzacji w dwóch swoich oddziałach, aby obniżyć koszty i zwiększyć wydajność. Pakiet Software-as-a-Service (SaaS) składa się z aplikacji Infor M3 jako rozwiązania do planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP), rozszerzonego o zaawansowane funkcje planowania, zarządzanie cyklem życia klienta i Birst do analizy sieciowej. Republika Czeska i Słowacja to pierwsze dwa kraje, w których nastąpi wdrożenie projektu. Oczekuje się, że rozwiązanie zostanie uruchomione latem 2019 r. i swoim przykładem zachęci oddziały firmy w innych krajach do zmian.

Koninklijke Zeelandia Groep to kreatywny holenderski biznes rodzinny z oddziałami w 31 krajach, zatrudniający ponad 3 200 pracowników. Od ponad 100 lat firma opracowuje, produkuje i dystrybuuje składniki piekarnicze i cukiernicze. Oferta obejmuje ponad 2500 artykułów, które dostarczane są do ponad 100 krajów.

W ubiegłym roku Zeelandia rozpoczęła wybór systemu ERP dla niektórych ze swoich firm. Ze względu na zdecentralizowaną strukturę organizacyjną, zwiększoną złożoność procesów i infrastruktury IT oraz dużą liczbę dostosowanych rozwiązań, pojawiła się potrzeba bardziej standaryzowanego podejścia. Zeelandia szukała partnera ze znormalizowanymi rozwiązaniami i w firmie Infor znalazła to, czego potrzebowała.

Infor pokonał Microsoft, Oracle, SAP i IFS. Szeroka funkcjonalność dopasowana do branży spożywczej – taka jak planowanie i harmonogramowanie, zarządzanie zapasami i identyfikowalność, a także globalny zasięg, doświadczenie Infor dotyczące chmury oraz innowacyjne spojrzenie na cyfrową transformację, odegrały kluczową rolę w wyborze, jakiego dokonała Zeelandia.

Ponieważ Zeelandia jest przedsiębiorstwem zdecentralizowanym, każdy kraj jest indywidualnie odpowiedzialny za wybór rozwiązań. Zawierając umowę grupową z Infor i tworząc nowoczesną, skalowalną platformę, firma chce ułatwić swoim innym oddziałom przyłączenie się do projektu i rozwój. W Czechach i na Słowacji Infor M3 zastępuje rozwiązanie ERP Epicor iScala.

“W Infor znaleźliśmy innowacyjnego partnera w zakresie oprogramowania. Pozwala nam to skupić się na powiększaniu wartości firmy, zamiast koncentrować się na IT dla naszego rozwiązania ERP. Budujemy platformę, która pozwala nam być gotowym na przyszłe zmiany” – wyjaśnia Örjan Leuvenink, dyrektor korporacyjny ICT & Information w Koninklijke Zeelandia Groep. “Specjalistyczne aplikacje firmy Infor doskonale wpisują się w nasze cele. Zbadaliśmy i oszacowaliśmy je razem z Infor, uzyskując jasne rozwiązanie biznesowe, które pomoże nam w naszych planach ekspansji w przyszłości. Podjęliśmy świadomą decyzję o przejściu na chmurę w celu zwiększenia elastyczności i ułatwienia rozszerzenia tego rozwiązania na inne oddziały Zeelandia, które będą chciały dołączyć, a także po to, by zmniejszyć tradycyjne zadania zarządzania IT. Infor CloudSuite Food & Beverage pomaga nam przestrzegać szeregu skomplikowanych przepisów ustawowych i wykonawczych oraz oferuje doskonałe możliwości śledzenia. W razie potrzeby, za pomocą kilku kliknięć, możemy zobaczyć, gdzie dany składnik jest przetwarzany, i jeśli jest to konieczne, możemy szybko podjąć konieczne działanie. Jesteśmy również bardzo pozytywnie nastawieni do zaangażowania Infor, czasu, który zainwestował, i wiedzy jaką ma. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, jak rozpoczął się projekt”.

“Dostawcy tacy jak Zeelandia zdają sobie sprawę z zalet branżowego narzędzia przyspieszającego wdrożenie i zawierającego m.in. ustandaryzowane procesy, które mogą ułatwić elastyczność i wzrost” – tłumaczy Kees van den Houten, dyrektor regionalny dla krajów Beneluxu w Infor. “Nasze rozwiązanie będzie dostarczane we współpracy z Amazon Web Services (AWS) w ramach miesięcznego abonamentu i oferuje najbardziej opłacalne i sprawdzone usługi w chmurze na rynku. Cieszymy się, że możemy pomóc tak wspaniałej firmie rodzinnej z holenderskimi korzeniami w zwiększeniu ich sukcesu”.

Dellner Components poprawia produktywność i jakość pracy dzięki Infor M3.

Dellner Components to dostawca komponentów i podzespołów dla branży kolejowej, off-shore, przemysłu okrętowego, obronnego, stalowego i wydobywczego. Firma spełnia wymogi prestiżowego standardu International Railway Industry i oferuje usługi produkcyjne oraz podwykonawstwo na zlecenie obejmujące: zakup materiałów, obróbkę mechaniczną CNC, spawanie spełniające m.in. wymogi normy EN15085 manualne i zrobotyzowane, malowanie na mokro oraz proszkowe, montaż mechaniczny i elektryczny. Klientami Dellner Components są tacy potentaci jak Alstom, Bombardier czy Siemens.

Firma od 15 lat korzysta z systemu Infor M3, a w 2016 roku zdecydowała się na wdrożenie najnowszej wersji – Infor M3 13.3, po szczegółowej ocenie konkurencyjnych rozwiązań od kilku dostawców. Głównym celem projektu wyboru nowego systemu ERP była oczekiwania poprawa produktywności i jakości pracy. Przy wyborze preferowanego rozwiązania pomagała opracowana przez Dellner Components lista 130 najważniejszych zagadnień z obszarów podlegających usprawnieniom.

Dellner Components wybrał ponownie system Infor M3 z kliku powodów, takich jak np.:

– łatwy dostęp do danych w związku z posiadaną wiedzą,
– łatwiejszy etap szkoleń,
– dobra dotychczasowa współpraca z firmą wdrożeniową,
– łatwiejsza migracja bazy danych,
– przyjazny interfejs i duże możliwości personalizacji.

Wdrożenie Infor M3 trwało 12 miesięcy i zakończyło się z początkiem 2017 roku. Zakresem wdrożenia zostało objętych wiele procesów gospodarczych: planowanie, zakup materiałów produkcyjnych i nieprodukcyjnych, przygotowanie produkcji, produkcja, zarządzanie projektami i zmianą, zarządzanie jakością, magazynowanie i logistyka, sprzedaż, zarządzanie finansami i księgowością, zakupy strategiczne, raportowanie i opracowanie statystyk. W trakcie projektu wykonano także interfejsy: pomiędzy systemem Infor M3 i programem P&I LOGA®, pomiędzy systemem do tworzenia technologii a M3, do rejestracji czasu pracy z programem (Roger), z programem raportowania produkcji Crystaline oraz z systemem do Zarządzania Jakością – REKIN. Do systemu Infor M3 migrowano dane takie jak baza klientów wraz z cenami sprzedaży i umowami z klientami, baza dostawców, struktury produktów oraz plan kont i ustawienia księgowania.

Podsumowując, w trakcie wdrożenia przeniesiono okrzepłe rozwiązania do nowej wersji systemu, zastosowano nowe funkcje takie jak np. mobility oraz prognozy sprzedaży, a także nowe narzędzia zwiększające produktywność i komfort pracy – na przykład import zamówień i budżetów sprzedaży (Excel), mashup’y, skrypt badający poprawność struktury produktu, akcje KJ (nowy standard programów typu lista), Startpad.

Efekty wdrożenia

Do natychmiastowych korzyści możemy zaliczyć łatwość wdrożenia nowego pracownika dzięki przyjaznemu i nowoczesnemu interfejsowi nowej wersji Infor M3. Możliwość personalizacji systemu, wspólne instrukcje, większa liczba raportów oraz dostęp do bieżących wersji i aktualizacji prowadzą do szybkiej poprawy jakości danych. Dodatkowymi, poza projektowymi benefitami są też: elektroniczny dokument WZ do malarni, dynamiczne linki do instrukcji i innych stron dla pracowników produkcji oraz raporty jakościowe poza Excelem.

Jednakże najważniejszą korzyścią osiągniętą w wyniku wdrożenia nowej wersji Infor M3 jest faktyczna lepsza produktywność i jakość pracy. Po ponad roku od wdrożenia Dellner Components może pochwalić się wzrostem produktywności wyrażonym liczbą 313 godzin na miesiąc. W rozbiciu na poszczególne działy na miesiąc osiągnięto następujący poziom usprawnień: sprzedaż 57h (dzięki skróceniu czasu importu zamówień i prognoz sprzedaży z jednego dnia do godziny), finanse 30h, zakupy strategiczne 3h, kontrola jakości 20h, magazyn 129h (ustandaryzowanie codziennej pracy na terminalach), zarządzanie zmianą/ NPI 66h, technologia 8h.

„Inwestycja od początku miała bardzo określony cel w postaci nie tyle, jak to się często spotyka na rynku, wymiany interfejsu na nowy, lecz w postaci autentycznego wzrostu produktywności naszej organizacji. Mam świadomość, że w tym sensie byliśmy dla iPCC surowym i wymagającym klientem, jednak osiągnięte efekty są potwierdzeniem słuszności takiego podejścia. Chcę podkreślić, że  iPCC jako dostawca rozwiązania sprostał naszym oczekiwaniom i bardzo profesjonalnie przeprowadził nas przez zmianę na lepsze. Teraz możemy zdziałać dużo więcej, wkładając w to znacznie mniej wysiłku, i o to właśnie nam chodziło” – Piotr Przybysz, Dyrektor Zarządzający Dellner Components.

Mariusz Dolata, Opiekun Klienta w iPCC zauważa: „Wyznaczone cele i kryteria oceny projektu pozwoliły nam skupić wysiłki na sprawach istotnych z punktu widzenia działalności klienta. Nastawienie Dellner umożliwiło ocenę wprowadzanego rozwiązania w kontekście całego przedsiębiorstwa, a nie tylko wybranych obszarów lub funkcji. Podejście do projektu jako wdrożenia nowego systemu, a nie upgrade’u istniejących rozwiązań, wymusiło weryfikację istniejących procesów, a następnie pozwoliło jasno zidentyfikować te obszary, w których nowa funkcjonalność przynosi największe usprawnienia.”

Infor M3 wspiera rozwój holenderskiego producenta serów

Infor, jeden z czołowych dostawców aplikacji biznesowych specjalizowanych dla poszczególnych branż i przeznaczonych m.in. do działania w chmurze, ogłosił dzisiaj, że holenderski producent serów, Rouveen Kaasspecialiteiten, wykorzystuje rozwiązanie do planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP), Infor M3, w celu wsparcia swoich planów rozwoju. Oprócz szerokiej funkcjonalności dla branży spożywczej, Infor M3 ma też dobrą reputację na rynku.

Spółdzielnia mleczarska, Rouveen Kaasspecialiteiten, składa się z 250 gospodarstw mleczarskich z dwoma zakładami produkcyjnymi w Rouveen i Molenschot, zatrudniającymi ponad 200 pracowników. Mleko z tych mleczarni wykorzystywane jest do robienia wyjątkowych serów. Ser pleśniowy i ekologiczny Roodschmier powstają w Molenschot, a wszystkie pozostałe sery dojrzewają w Rouveen. Firma posiada bogatą historię serowarstwa i stosuje ciągłe innowacje w swoim biznesie. W ten sposób ciągle powstają nowe sery.

Kiedy w 2015 roku przepisy dotyczące kwot mlecznych zostały uchylone, ilość mleka, którą spółdzielnia musiała przetworzyć gwałtownie wzrosła, a produkcja serów zwiększyła się o około czterdzieści procent. Z powodu zniesienia 31-letnich ograniczeń produkcyjnych, firma Rouveen Kaasspecialiteiten zdecydowała się zbadać zapotrzebowanie rynkowe na swój produkt. Firma podwoiła liczbę produktów mlecznych do 20. Stworzyło to zapotrzebowanie na profesjonalny system ERP, który mógłby ułatwić rozwój, zapewnić wgląd w cały łańcuch dostaw, pomóc w zapewnieniu jakości, a także wesprzeć firmę w przygotowaniu się do następnej fazy wzrostu. Firma potrzebowała również oprogramowaniarozwiązania, któremu mogłaby zaufać, że poradzi sobie z jej złożonością oraz które zapewniłoby niezawodne śledzenie i identyfikowalność produktów i szybko dostarczałoby wiarygodnych i spójnych informacji. Wszystko to jest możliwe w nowym systemie Infor M3, ponieważ istnieje jedno źródło informacji, a kosztowna oraz podatna na błędy praca ręczna została wyeliminowana z całego procesu.

Lista potencjalnych dostawców rozwiązań dla Rouveen Kaasspecialiteiten początkowo składała się z czterech firm, ale po szczegółowym porównaniu, dwie z nich szybko wykreślono. Ostateczny wybór odbył się pomiędzy Oracle i Infor. Najważniejsze przy podjęciu decyzji okazały siębranżowe funkcje aplikacji Food&Beverage dla świeżych produktów, wiedza i doświadczenie Infor oraz jego partnera wdrożeniowego Alfa-Beta Solutions na rynku serów, a także odpowiednia cena i jakość.

Po wyborze Infor w marcu 2017 r., w lecie tego samego roku rozpoczęto wdrożanie w siedzibie spółki. Po półrocznym okresie wdrażonia, rozwiązanie rozpoczęło funkcjonowanie w lutym 2018 r.

“Jesteśmy bardzo zadowoleni z naszego wyboru i przebiegu współpracy. Infor M3 jest jednym z najlepszych rozwiązań na rynku serów dzięki dostosowaniu do branży. Wszystkie podstawowe opcje, których potrzebujemy są zatem standardem w Infor M3″ – powiedział Bert Gubler, dyrektor finansowy Rouveen Kaasspecialiteiten. “Co więcej, dzięki wiedzy i doświadczeniu Alfa-Beta Solutions oraz Infor w branży serów nie musieliśmy wyjaśniać naszych procesów. Wpłynęło to pozytywnie na szybkość wdrożenia rozwiązania.”

“Wiedzieliśmy, że wdrożenie systemu ERP jest dla nas nieuniknione w obliczu realizacji naszych planów rozwoju. Było konieczne, aby zagwarantować nasz profesjonalizm i jakość oraz, w miarę możliwości, wprowadzić ulepszenia poprzez ułatwienie wymiany danych. Zmiany wywołują jednak pewien opór, ponieważ codzienny sposób pracy nagle się zmienia, a wdrożenie ERP samo w sobie jest dość trudne, zwłaszcza gdy, nie ma się z tym żadnego doświadczenia. Niektóre rzeczy można jeszcze poprawić, ale już teraz jesteśmy bardzo zadowoleni z przebiegu procesu. Obecnie kładziemy nacisk na optymalne wykorzystanie wszystkich możliwości. Zdecydowaliśmy, że poświęcimy na to rok, a następnie przyjrzymy się możliwościom ekspansji. Dysponujemy teraz narzędziami, które pomogą nam wzrastać” – dodaje.

“Infor M3 ma dobrą reputację na rynku spożywczym, który musi sprostać rosnącemu poziomowi złożoności, zgodności i zmieniających się wymagań klientów” – mówi Kees van den Houten, dyrektor regionalny krajów Beneluxu w Infor. “Firmy takie jak Rouveen Kaasspecialiteiten wykorzystują technologię specjalnie dostosowaną do potrzeb swojej branży, ponieważ ujednolicone, uniwersalne podejście przestało pasować. Zdecydowaliśmy się więc na niezawodnego partnera wdrożeniowego, takiego jak Alfa-Beta Solutions, który ma rozległą wiedzę i wieloletnie doświadczenie w tego rodzaju wdrożeniu. Rouveen Kaasspecialiteiten może teraz polegać na nowoczesnym rozwiązaniu, które sprosta najważniejszym wyzwaniom w przemyśle serowym i mleczarskim”.

O firmie Infor

Infor tworzy specjalizowane branżowo oprogramowanie dla biznesu, udostępniane m.in. w

technologii chmury. Firma zatrudnia 16 500 pracowników i obsługuje ponad 68 000 klientów w ponad 170 krajach. Rozwiązania Infor są tworzone z myślą o rozwoju. Więcej informacji na stronie http://pl.infor.com/.