fbpx

Infor liderem w zestawieniu Nucleus „CPQ Technology Value Matrix 2022”

Nucleus Research umieścił firmę Infor na pozycji lidera w zestawieniu CPQ Technology Value Matrix 2022. Aplikacja Infor CPQ (CPQ – Configure, Price, Quote) została doceniona za precyzyjną funkcjonalność i zaawansowane możliwości konfiguracji produktu. Infor CPQ to nowoczesne rozwiązanie do konfigurowania kompleksowych produktów, przygotowywania ofert, wycen i zamówień. Narzędzie to oparte jest na technologii Infor OS i Infor Birst (BI i analityka) oraz jest łatwo integrowane z całym zestawem rozwiązań Infor CloudSuite.

Raport do pobrania: https://www.infor.com/resources/cpq-technology-value-matrix
Więcej informacji o Infor CPQ: https://i-pcc.pl/zintegrowane-systemy-do-zarzadzania-przedsiebiorstwem/branza-meblowa/cpq/

Jaki system ERP wybrać?

„Jaki system ERP wybrać?” (https://lnkd.in/d2ZZgGV3, Patryk Jaworski)

Pokusiliśmy się o porównanie odpowiedzi, których udzieliła na to pytanie sztuczna inteligencja (ChatGPT) w artykule Patryka Jaworskiego na LinkedIn, do tego, co uważamy my – praktycy z wieloletnim doświadczeniem w sprzedaży i wdrażaniu systemów ERP Infor M3 oraz pakietu branżowego Infor CloudSuite.

Oto nasze przemyślenia:

Wdrażanie funkcjonalności JPK CIT dla Infor M3 – przygotowanie firmy na nowe obowiązki raportowe

Wdrażanie funkcjonalności JPK CIT dla Infor M3 – przygotowanie firmy na nowe obowiązki raportowe.

Ministerstwo Finansów wprowadziło obowiązujące od 2025 roku nowe regulacje dotyczące Jednolitego Pliku Kontrolnego dla pakietu JPK CIT (Ustawa z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych – Dz. U. z 2023 r. poz. 2805 oraz z 2024 r. poz. 232, 854 i 1222 oraz Rozporządzenie MF z 16 sierpnia 2024 r. – Dz.U. poz. 1314 z 29 sierpnia 2024 r.).

Pakiet JPK CIT obejmuje dwa kluczowe raporty:
• JPK_KR_PD (księgi rachunkowe),
• JPK_ST_KR (środki trwałe – ewidencja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych dla podmiotów prowadzących księgi rachunkowe).

Nowe przepisy wymagają od firm prowadzenia sprawozdawczości zgodnie ze specjalnymi schematami, które różnią się w zależności od tego, czy, na przykład, firma prowadzi księgi rachunkowe według Międzynarodowych Standardów Rachunkowości (MSR), czy też zgodnie z Ustawą o Rachunkowości, lub jest innym podmiotem podatku dochodowego.

Firma iPCC opracowała rozwiązanie, które nie tylko spełnia wymogi nowych przepisów, ale też automatyzuje proces raportowania JPK CIT w środowisku systemu Infor M3 (także dla starszych wersji M3/Movex).

Dlaczego warto wybrać rozwiązanie do raportowania JPK CIT od iPCC?
Dzięki naszemu wieloletniemu doświadczeniu w dostarczaniu zaawansowanych i dobrze znanych wielu naszym klientom rozwiązań do raportowania JPK, otrzymacie Państwo narzędzie, które obejmuje następujące funkcjonalności:

1. Wsparcie dla klasyfikacji kont księgowych.
Za pomocą arkusza dostarczonego przez iPCC można będzie zidentyfikować konta księgowe podlegające raportowaniu oraz przypisać je do odpowiednich znaczników w raporcie JPK_KR_PD, zgodnie z nowymi wymaganiami Ministerstwa Finansów. Kontem księgowym może być zestaw dowolnych siedmiu wymiarów stosowanych przez klientów w systemie Infor M3.

2. Import danych i integracja z Infor M3.
Nasza aplikacja importuje dane z systemu Infor M3, a następnie klasyfikuje je zgodnie ze strukturą pliku JPK_KR_PD, przy użyciu wykonanego mapowania.

3. Automatyczne generowanie pliku XML.
Zintegrowany mechanizm umożliwi wygenerowanie pliku XML zgodnego z wymogami JPK CIT.

4. Wizualizacja i edycja raportów.
Aplikacja iPCC umożliwia nie tylko tworzenie gotowych raportów w formacie XML, ale także ich wizualizację w Excelu i ręczną edycję przed wygenerowaniem raportu.

5. Raport „błędów”
Konta księgowe podlegające raportowaniu, a nie przypisane do znaczników z różnych powodów, zostaną wyfiltrowane i przedstawione w postaci listy – ułatwi to eliminację błędów.

Kiedy wdrażać rozwiązanie iPCC?
Niezależnie od obowiązku raportowania JPK CIT, który będzie obejmował kolejne grupy podatników począwszy od 2025 roku, raport JPK_KR_PD będzie kolejnym raportem JPK dostarczanym na wezwanie organów podatkowych nawet już w 2025 r., dlatego rekomendujemy, abyście Państwo już dzisiaj zadbali o odpowiednie narzędzia w środowisku systemu Infor M3 do przygotowania raportów JPK CIT, a szczególnie JPK_KR_PD.

Co dalej?

ZAPRASZAMY NA WEBINARIUM 29.10.2024 R., GODZ. 10:00 – LINK DO REJESTRACJI

W razie pytań prosimy o kontakt:

Natasza Piekarska
natasza.piekarska@i-pcc.pl
+48 516 140 769

Piotr Podgórski
piotr.podgorski@i-pcc.pl
+48 787 192 325

Wdrażanie funkcjonalności JPK CIT dla Infor M3 – Q&A

Wdrażanie funkcjonalności JPK CIT dla Infor M3 – odpowiedzi na wybrane pytania

iPCC nie jest uprawnione do świadczenia usług doradztwa podatkowego, dlatego też cytujemy podstawę prawną do samodzielnej interpretacji klienta.

Link do Art. 66 wraz z linkiem do Bazy Internetowy System Aktów Prawnych – ISAP

Linki do broszur opublikowanych przez Ministerstwo Finansów:

https://www.gov.pl/attachment/22010dbd-5e27-433b-84c5-ec99cee7487c

https://www.gov.pl/attachment/7fc72166-b1b1-4a07-bff6-e9eb16b11600

Pytania z webinarium „JPK CIT i Infor M3” (29.10.2024), na które nie zdążyliśmy odpowiedzieć:

Pytanie 1: Grupa spółek tylko w Polsce – czy liczymy obroty również spółek poza Polską?

W ustawa z dnia 29 października 2021 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. 2021 poz. 2105), mowa jest o dokładnie o podatkowych grupach kapitałowych. Zgodnie z definicją zawartą w ustawie z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych art. 1 a ust 2.:

„Podatkowa grupa kapitałowa jest podatnikiem, jeżeli spełnione są łącznie następujące warunki: podatkową grupę kapitałową mogą tworzyć wyłącznie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, proste spółki akcyjne lub spółki akcyjne, mające siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej

Pytanie 2: Od kiedy obowiązek wchodzi w życie dla spółek dla których rok fiskalny nie pokrywa sie z kalendarzowym

Odpowiedzią na to pytanie jest art. 66 ust. 2 ustawy z dnia 29 października 2021 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. 2021 poz. 2105):

      1. Księgi, o których mowa w art. 9 ust. 1c i 1e ustawy zmienianej w art. 2, są prowadzone przy użyciu programów komputerowych i przesyłane po raz pierwszy za rok podatkowy, a w przypadku spółek niebędących osobami prawnymi – za rok obrotowy, rozpoczynający się po dniu:
        1.  31 grudnia 2024 r. – w przypadku:
          1. podatkowych grup kapitałowych,
          2. podatników i spółek niebędących osobami prawnymi, u których wartość przychodu uzyskanego w poprzednim odpowiednio roku podatkowym albo roku obrotowym przekroczyła równowartość 50 mln euro przeliczonych na złote według średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski w ostatnim dniu roboczym poprzedniego odpowiednio roku podatkowego albo roku obrotowego;
        2. 31 grudnia 2025 r. – w przypadku podatników i spółek niebędących osobami prawnymi, obowiązanych do przesyłania ewidencji, o której mowa w art. 109 ust. 3 ustawy zmienianej w art. 14, zgodnie z art. 109 ust. 3b tej ustawy;
        3. 31 grudnia 2026 r. – w przypadku pozostałych podatników i spółek niebędących osobami prawnymi.

Pytanie 3: Czy konta bilansowe będa wchodziły do jpk cit np przy leasingu  rachunkowo fiansnowy, podatkowo operacyjny?

Co do zasady w pliku JPK_KR_PD powinny zostać wykazane wszystkie konta ksiąg.

Odpowiedzi na pozostałe pytania znajdują się w nagraniu naszego webinarium na kanale iPCC na You Tube, dostępne po rejestracji na stronie  https://i-pcc.pl/webinarium-jpk-cit/

Pozostałe informacje:

Ministerstwo Finansów wprowadziło obowiązujące od 2025 roku nowe regulacje dotyczące Jednolitego Pliku Kontrolnego dla pakietu JPK CIT (Ustawa z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych – Dz. U. z 2023 r. poz. 2805 oraz z 2024 r. poz. 232, 854 i 1222 oraz Rozporządzenie MF z 16 sierpnia 2024 r. – Dz.U. poz. 1314 z 29 sierpnia 2024 r.).

Pakiet JPK CIT obejmuje dwa kluczowe raporty:
• JPK_KR_PD (księgi rachunkowe),
• JPK_ST_KR (środki trwałe – ewidencja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych dla podmiotów prowadzących księgi rachunkowe).

Nowe przepisy wymagają od firm prowadzenia sprawozdawczości zgodnie ze specjalnymi schematami, które różnią się w zależności od tego, czy, na przykład, firma prowadzi księgi rachunkowe według Międzynarodowych Standardów Rachunkowości (MSR), czy też zgodnie z Ustawą o Rachunkowości, lub jest innym podmiotem podatku dochodowego.

Firma iPCC opracowała rozwiązanie, które nie tylko spełnia wymogi nowych przepisów, ale też automatyzuje proces raportowania JPK CIT w środowisku systemu Infor M3 (także dla starszych wersji M3/Movex).

Dlaczego warto wybrać rozwiązanie do raportowania JPK CIT od iPCC?
Dzięki naszemu wieloletniemu doświadczeniu w dostarczaniu zaawansowanych i dobrze znanych wielu naszym klientom rozwiązań do raportowania JPK, otrzymacie Państwo narzędzie, które obejmuje następujące funkcjonalności:

1. Wsparcie dla klasyfikacji kont księgowych.
Za pomocą arkusza dostarczonego przez iPCC można będzie zidentyfikować konta księgowe podlegające raportowaniu oraz przypisać je do odpowiednich znaczników w raporcie JPK_KR_PD, zgodnie z nowymi wymaganiami Ministerstwa Finansów. Kontem księgowym może być zestaw dowolnych siedmiu wymiarów stosowanych przez klientów w systemie Infor M3.

2. Import danych i integracja z Infor M3.
Nasza aplikacja importuje dane z systemu Infor M3, a następnie klasyfikuje je zgodnie ze strukturą pliku JPK_KR_PD, przy użyciu wykonanego mapowania.

3. Automatyczne generowanie pliku XML.
Zintegrowany mechanizm umożliwi wygenerowanie pliku XML zgodnego z wymogami JPK CIT.

4. Wizualizacja i edycja raportów.
Aplikacja iPCC umożliwia nie tylko tworzenie gotowych raportów w formacie XML, ale także ich wizualizację w Excelu i ręczną edycję przed wygenerowaniem raportu.

5. Raport „błędów”
Konta księgowe podlegające raportowaniu, a nie przypisane do znaczników z różnych powodów, zostaną wyfiltrowane i przedstawione w postaci listy – ułatwi to eliminację błędów.

Kiedy wdrażać rozwiązanie iPCC?
Niezależnie od obowiązku raportowania JPK CIT, który będzie obejmował kolejne grupy podatników począwszy od 2025 roku, raport JPK_KR_PD będzie kolejnym raportem JPK dostarczanym na wezwanie organów podatkowych nawet już w 2025 r., dlatego rekomendujemy, abyście Państwo już dzisiaj zadbali o odpowiednie narzędzia w środowisku systemu Infor M3 do przygotowania raportów JPK CIT, a szczególnie JPK_KR_PD.

W razie pytań prosimy o kontakt:

Natasza Piekarska
natasza.piekarska@i-pcc.pl
+48 516 140 769

Piotr Podgórski
piotr.podgorski@i-pcc.pl
+48 787 192 325

Akcelerator wdrożenia, czyli sposób na szybkie wdrożenie aplikacji Infor CloudSuite w oparciu o najlepsze praktyki branżowe.

Każdy, kto choć raz brał udział w procesie wdrożenia systemu klasy ERP, potwierdzi jak trudne i obciążające organizację jest to przedsięwzięcie. Jego wielowątkowość polegająca na konieczności zestrojenia ze sobą wielu równolegle przebiegających działań to prawdziwe wyzwane, które stoi przed zespołami wdrożeniowymi powoływanymi po stronie klienta, jak i samego dostawcy. Od strony biznesu kluczem do sukcesu wydaje się być właściwe zrozumienie procesów zachodzących w przedsiębiorstwie oraz uchwycenie jego specyfiki. Równolegle służby IT muszą zapewnić odpowiednio wyskalowaną i zabezpieczoną platformę sprzętowo-programową, która zagwarantuje stabilną pracę. Wszystko to przekłada się na trudną do oszacowania pracochłonność, a tym samym koszty i czas implementacji całego rozwiązania. Dodatkowo organizacja zmuszona jest do stałego monitorowania wydajności pracy systemu, tworzenia kopii baz danych, jak również ciągłej dbałości o aktualizację oprogramowania sieciowego i samej aplikacji ERP. Analizując oferty dostawców widzimy jedynie wycinek wydatków związany z realizacją projektu na starcie, jednak wyliczenie i poznanie rzeczywistych kosztów utrzymania posiadanego środowiska wydaje się być mgliste.

Implementation Accelerator: fundament sukcesu wdrożenia

Zdając sobie sprawę z powyższych zagrożeń warto zastanowić się nad alternatywą dla klasycznego podejścia polegającego na zakupie niezbędnego sprzętu, oprogramowania oraz wdrożenia opartego o tradycyjną metodykę budowania rozwiązania od tzw. czystej kartki. Firma Infor – globalny dostawca systemów informatycznych, oferuje swoim klientom dostęp do profilowanej branżowo platformy biznesowej Infor CloudSuite, umiejscowionej w chmurze AWS (Amazon Web Services). Realizacja projektu wdrożenia tego rozwiązania prowadzona jest w oparciu o autorską metodykę akceleratora wdrożenia (IA – Implementation Accelerator) zakładającą dostarczenie prekonfigurowanej bazy wraz z zamodelowanymi procesami biznesowymi, zorientowanymi na daną branżę. To nowatorskie podejście jest wynikiem realizacji olbrzymiej liczby projektów wdrożeniowych, jak również zbiorem najlepszych praktyk biznesowych pochodzących ze  doświadczeń współpracy klientów z firmą Infor.

Gotowa funkcjonalność, ustawienia, szablony procesów i produktów, przykłady, modele, menu użytkownika oparte na rolach, i wiele innych elementów sprawia, że wdrożenie metodyką IA znacząco redukuje wysiłek wewnętrzny związany z wdrożeniem i prowadzi do oszczędności w czasie i finansach, a co za tym idzie – do szybszego zwrotu z inwestycji. Głównym założeniem metodyki jest dostarczenie na starcie projektu zbioru prekonfigurowanych procesów dla rożnych zdarzeń biznesowych, z których zaproponowany wariant w 60% będzie zgodny z przebiegiem procesów klienta. Przyjęcie tych modeli zmniejsza koszty i ryzyko, jednocześnie dostosowując organizację do uznanych standardów branżowych. Kolejne 30% to przestrzeń na dopasowanie przy użyciu dostępnych parametrów systemowych, stworzenie indywidualnych wydawnictw tj. raporty czy wydruki oraz zbudowanie interfejsów do systemów trzecich będących w posiadaniu klienta. Ostatnie 10% zakłada konieczność zamodelowania unikalnych procesów wykraczających  poza IA, z wykorzystaniem narzędzi umożliwiających rozszerzalność w ramach platformy Infor OS (warstwa „middleware” opracowana przez Infor, zapewniająca od strony technicznej m.in. łatwe integracje, bezpieczeństwo, zarządzanie „big data”, personalizacje). Takie podejście eliminuje ryzyko późniejszych problemów przy bieżącej aktualizacji systemu oraz  gwarantuje jego bezproblemowe działanie.

Podsumowując, rozwiązanie Infor CloudSuite to platforma wysoce skalowalna, która nie ograniczy wzrostu firmy, lecz będzie rozwijała się razem z nią. Dzięki wykorzystaniu technologii AWS, światowego lidera rozwiązań chmurowych, gwarantującego najwyższy poziom bezpieczeństwa danych oraz ciągłość dostępu do systemu jako usługi, rozwiązanie Infor CloudSuite staję się doskonałą alternatywą dla systemów klasy on-premise. Poza tym, innowacyjne podejście do wdrożenia bazujące na prekonfigurowanych procesach z funkcjami specyficznymi dla branży, wbudowanymi w aplikację daje gwarancję zdecydowanego skrócenia czasu uruchomienia systemu oraz późniejsze zmniejszenie całkowitych kosztów posiadania środowiska nawet do 25% w ciągu kolejnych 5 lat jego użytkowania.

Autor:
Krzysztof Skowronek
Konsultant biznesowy pre-sales
iPCC Sp. z o.o.

Zaufali nam

Nasi konsultanci mają bogate doświadczenie projektowe, realizowali projekty wdrożenia oprogramowania w wielu przedsiębiorstwach. Poznaj projekty, które zrealizowaliśmy.

Jak możemy Ci pomóc?

Chcesz wdrożyć Infor CloudSuite Implementation Accelerator? Może interesuję Cię digitalizacja procesów? Szukasz narzędzi wspierających optymalizację planów strategicznych i operacyjnych? Chętnie omówimy z Tobą korzyści, możliwości i wątpliwości, które masz. Zachęcamy do dzielenia się doświadczeniami, spostrzeżeniami i wrażeniami. Skontaktuj się z nami jeszcze dziś. Wypełnij formularz:

Planowanie łańcucha dostaw

Sukces lub niepowodzenie przedsiębiorstwa może zależeć od zdolności do tworzenia długoterminowych planów taktycznych, konsekwentnej realizacji tych planów oraz dostosowywania się do nowych wyzwań. Planowanie taktyczne jest jednak trudnym, złożonym zadaniem, które praktycznie nigdy się nie kończy. Dlatego tak ważne jest wdrożenie bieżącego procesu, który połączy sprawne tworzenie planów taktycznych z ich spójną realizacją.

Infor Supply Chain Planning: fundament sukcesów przedsiębiorstwa

Jak to zrobić? Odpowiedzią jest Infor Supply Chain Planning ― kompleksowe, działające w chmurze rozwiązanie obsługujące wielu użytkowników. Zostało ono zaprojektowane z myślą o zapewnieniu funkcji z zakresu podstawowych procesów analitycznych, widoczności, współpracy i realizacji zadań. Pomaga przedsiębiorstwom z różnych branż w lepszej koordynacji łańcuchów dostaw oraz zachowaniu kontroli nad kosztami i świadczonymi usługami.

Najważniejsze możliwości rozwiązania w zakresie planowania łańcucha dostaw

  • Inteligentne, zintegrowane funkcje planowania biznesowego

Zestaw aplikacji Infor Supply Chain Planning umożliwia tworzenie dokładnych i kompletnych prognoz, które można wykorzystać w planowaniu sprzedaży i operacji. Są one ważnym elementem procesu koordynowania popytu, podaży i celów finansowych firmy. Moduł planowania sprzedaży i operacji (S&OP) ułatwia tworzenie planów i przeprowadzanie analiz z udziałem większej liczby użytkowników, z wykorzystaniem ujednoliconego modelu danych dotyczących popytu i łańcucha dostaw oraz danych finansowych. Moduł S&OP jest wyposażony w szablony dostosowane do potrzeb branży oraz rozszerzone funkcje, takie jak dynamiczne równoważenie podaży i popytu. Aplikacja Infor Ming.le® umożliwia współpracę między wieloma użytkownikami zarówno w jej obrębie, jak i poza nią. Ułatwia śledzenie procesów, generowanie alertów i uzyskiwanie dostępu do źródeł danych. Monitoruje najważniejsze wskaźniki, takie jak koszt łańcucha dostaw, czas realizacji zamówień i zmienność prognoz.

Infor CloudSuite Supply Chain Planning ułatwia realizację następujących zadań:

  1. Znajdowanie kompromisów w ramach ograniczeń — każda strategia jest oparta na kompromisach i wymaga wyboru najlepszych możliwości w ramach istniejących ograniczeń. Długoterminowe planowanie pozwala ocenić i porównać dostępne opcje, co ułatwia optymalne wykorzystanie zasobów, minimalizację kosztów i zadowolenie klientów. Całościowy widok ograniczeń i możliwości pomaga w dokonaniu optymalnych wyborów, które następnie będą poddawane ciągłej ocenie w celu ich ewentualnej modyfikacji.
  2. Określenie skutków finansowych decyzji — do tworzenia planów zgodnych z celami biznesowymi potrzebny jest system, który zapewnia kontrolę nad kosztami, a równocześnie umożliwia optymalne wykorzystanie kapitału obrotowego. Infor Supply Chain Planning pomaga w znajdowaniu kompromisów między różnymi celami. Przykładowo, podniesienie marż może spowodować utratę sprzedaży, a zwiększenie udziału w rynku ― spadek rentowności brutto. Jaką decyzję podjąć, aby firma osiągnęła korzyści? Znając odpowiedź na to pytanie, można efektywnie optymalizować taktykę. SCP ułatwia również monitorowanie ryzyka i możliwości, usprawnia tworzenie raportów na temat luk oraz udostępnia funkcje wspomagające planowanie „od ogółu do szczegółu”.
  3. Optymalizacja obsługi klienta — Infor Supply Chain Planning zapewnia przejrzysty widok wszystkich kosztów. Pomaga to w zarządzaniu strategią segmentacji klientów w taki sposób, aby zaspokojenie popytu przyniosło firmie maksymalne korzyści. Ułatwia również dokonanie najlepszych wyborów w zakresie zarządzania łańcuchem dostaw.
  • Planowanie popytu

Technologia uczenia maszynowego włączona w rozwiązanie Infor Supply Chain Planning znacznie usprawnia generowanie podstawowych prognoz. Użytkownicy mogą równocześnie tworzyć i porównywać wiele modeli prognoz statystycznych, z automatycznym wykrywaniem kluczowych zmiennych, takich jak nowo wprowadzone produkty. Mogą również konfigurować alerty w celu zwiększenia elastyczności prognoz. W module planowania popytu dostępny jest pulpit do przeprowadzania badań rynku oraz funkcje obliczania zmiennych historycznych, które zapewniają lepszą widoczność zapasów. Bezpieczny internetowy interfejs użytkownika umożliwia łatwy dostęp do funkcji, które umożliwiają tworzenie prognoz we współpracy z działami sprzedaży, finansów i produkcji, klientami i partnerami handlowymi.

  • Planowanie podaży

Infor Supply Chain Planning udostępnia funkcje planowania podaży, które pomagają w optymalizacji kluczowych zmiennych łańcucha dostaw, takich jak przepustowość, dostępność materiałów, zapasy i ograniczenia dotyczące dystrybucji. Umożliwia planowanie w różnych horyzontach czasowych oraz prognozowanie scenariuszy strategicznych, taktycznych i operacyjnych. Użytkownicy mogą oceniać hipotetyczne scenariusze („co-jeśli”) i porównywać ich wykonalność na wszystkich obszarach, takich jak zapasy, sprzedaż, produkcja, magazyn i analiza zakupów. Mogą również importować dane z systemu zarządzania zasobami przedsiębiorstwa (ERP) do rozwiązania Infor Supply Chain Planning, aby przeglądać scenariusze tworzenia modeli uwzględniających różne cykle biznesowe i nagłe wzrosty popytu.

  • Wizualizacja i analiza danych

Infor Supply Chain Planning ma nowoczesny, łatwy w obsłudze układ ekranu, który ułatwia wizualizację danych. Użytkownik może dodawać różne typy wykresów odzwierciedlających wyniki pomiarów i trendy, wbudowane w predefiniowane arkusze kalkulacyjne, aby wizualizować wartości w odniesieniu do zakresów minimalnych i maksymalnych, w stylistyce przypominającej prędkościomierz samochodu. Opcje formatowania, takie jak kolorowe kody, ułatwiają analizę śledzącą oraz szybką ocenę wizualną, które wyniki spełniają oczekiwania, a które wymagają poprawy.

  • Harmonogram produkcji

W skład pakietu Infor Supply Chain Planning wchodzi m.in. Infor Production Scheduling ― rozwiązanie do tworzenia harmonogramów, które umożliwia pracę w grupie oraz uwzględnia ograniczenia i pomaga firmom z branży produkcji procesowej w rozwiązywaniu typowych dla niej problemów dotyczących harmonogramów. Rozwiązanie udostępnia środowisko współpracy, które umożliwia każdemu pracę w ramach tego samego harmonogramu w tym samym czasie, a w szczególności zarządzanie takimi zmiennymi, jak pojemność zbiornika, naczynia, linie lub przepływ między nimi. Ułatwia to optymalizację zasobów, maksymalizację mocy produkcyjnych i minimalizację przestojów. Infor Production Scheduling pozwala tworzyć dokładniejsze i bardziej efektywne harmonogramy produkcji. Usprawnia i przyspiesza procesy produkcyjne oraz zwiększa ich rentowność.

Jeśli istnieje stałe połączenie między planowaniem strategicznym a wynikami operacyjnymi, firma może wykorzystywać nowe możliwości, które pojawiają się w związku z rozwojem branży, a równocześnie efektywnie realizować swoje cele długoterminowe. Dziś w koordynowaniu strategii i działań pomagają rozwiązania działające w chmurze, takie jak Infor Supply Chain Planning, które zapewniają globalną widoczność operacji w czasie rzeczywistym. SCP ułatwia również tworzenie pętli informacji zwrotnych opartej na współpracy w całym przedsiębiorstwie, informującej każdego pracownika, czy realizuje on plan zgodnie z harmonogramem i ostrzegającej go o ewentualnych problemach.

Fundament sukcesów – planowanie łańcucha dostaw

O tym, czy przedsiębiorstwo będzie osiągać sukcesy w dłuższej perspektywie, często decydują trendy i wydarzenia, na które nie ma ono wpływu, takie jak pojawienie się na rynku nowych kategorii produktów lub nowych konkurentów, czy też zmiany cen energii. Choć nie jesteśmy w stanie kontrolować wydarzeń zewnętrznych, możemy jednak przewidzieć przyszłe uwarunkowania, a nawet wykorzystać nowe trendy. Jest to możliwe dzięki platformie technologicznej, która pozwala na stosowanie najbardziej zaawansowanych metod planistycznych.

Zaufali nam

Nasi konsultanci mają bogate doświadczenie projektowe, realizowali projekty wdrożenia oprogramowania w wielu przedsiębiorstwach. Poznaj projekty, które zrealizowaliśmy.

Jak możemy Ci pomóc?

Chcesz wdrożyć zintegrowane planowanie? Może interesuję Ciebie digitalizacja procesów? Szukasz narzędzi wspierających optymalizację planów strategicznych i operacyjnych? Chętnie omówimy z Tobą korzyści, możliwości i wątpliwości, które masz. Zachęcamy do dzielenia się doświadczeniami, spostrzeżeniami i wrażeniami. Skontaktuj się z nami jeszcze dziś. Wypełnij formularz: