Pytania i odpowiedzi
Pytania i odpowiedzi dotyczące rozwiązania i usługi IT w zakresie uruchomienia aplikacji KSF100 do połączenia systemu Infor M3 / Movex z Krajowym Systemem e-Faktur (KSeF) w celu umożliwienia automatycznego wystawiania i odbierania ustrukturyzowanych faktur bezpośrednio z i do systemu Infor M3 /Movex.
Lista w załączonym dokumencie Q&A zawiera odpowiedzi na najczęściej zadawane nam pytania dotyczące KSeF i aplikacji KSF100. Jeżeli nie znajdziesz tutaj odpowiedzi na Twoje pytanie skontaktuj się bezpośrednio ze swoim opiekunem handlowym w iPCC.
Krajowy System e-Faktur to platforma stworzona przez Ministerstwo Finansów, która służy do wystawiania i otrzymywania faktur drogą elektroniczną. Wprowadzenie obowiązku korzystania z KSeF pociągnie za sobą kluczową zmianę. Od tego momentu każdy podatnik mający siedzibę na terytorium Polski, prowadzący działalność wymagającą wystawienia faktury na tym terytorium zgodnie z polskimi przepisami dotyczącymi podatku VAT będzie musiał korzystać z nowego rodzaju dokumentów, tzw. faktur ustrukturyzowanych (e-Faktur) i wystawiać faktury elektroniczne za pośrednictwem KSeF.
e-Faktura zgodnie z definicją zawartą w znowelizowanej ustawie o VAT, jest fakturą wystawioną przy użyciu Krajowego Systemu e-Faktur, posiadającą unikatowy numer identyfikujący ją w systemie.
Dyrektywa UE z czerwca 2022 roku umożliwia wprowadzenie obowiązkowego KSeF w Polsce na okres próbny najwcześniej od 1 stycznia 2024 r. do 31 grudnia 2026 r. z możliwością przedłużenia po okresie próbnym na stałe. Nie są obecnie znane akty prawne wskazujące datę obowiązkowego wejścia KSeF w życie.