Infor, jeden z czołowych dostawców aplikacji biznesowych specjalizowanych dla poszczególnych branż i przeznaczonych m.in. do działania w chmurze poinformował, że Marine Harvest, największy na świecie producent łososia hodowlanego, zainwestował w Infor CloudSuite Food & Beverage, którego rdzeniem jest Infor M3. Po projekcie pilotażowym przeprowadzonym w Szkocji, Infor CloudSuite Food & Beverage zostanie wdrożony w oddziałach na całym świecie, aby zapewnić wspólną platformę i ujednolicone procesy, które będą podstawą strategii cyfryzacji firmy. Spójny system raportowania i łatwiejszy dostęp do danych powinny również przyczynić się do zwiększenia produktywności.
Ponieważ niektóre oddziały firmy korzystały już z systemu Infor M3, Marine Harvest dążyła do wdrożenia tej aplikacji w skali globalnej, w modelu chmury, aby ograniczyć stopień złożoności i stworzyć wspólną platformę wspierającą przyszły wzrost. Po wdrożeniuw Szkocji system ma zostać wdrożony w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Azji i Europie do końca 2018 roku. W wyniku znormalizowania i udoskonalenia procesów firma Marine Harvest przewiduje zmniejszenie liczby transakcji i większą globalną identyfikowalność.
„Ponieważ wciąż obserwujemy znaczący wzrost działalności naszego przedsiębiorstwa, najistotniejsze jest, abyśmy mieli solidne i stabilne podstawy, dzięki którym będziemy mogli wykorzystać nowe możliwości i objąć firmę cyfryzacją” – komentuje Jørn I. Berg, menedżer IT w Marine Harvest Group. „Dział IT w Marine Harvest przyjął strategię „Cloud First” („najpierw chmura”) dla wszystkich aplikacji biznesowych oraz dla produktów wspierających infrastrukturę. Przeniesienie Infor M3 do chmury jest częścią nadrzędnej cyfrowej wizji Marine Harvest, z wieloma inicjatywami generującymi biznesową wartość firmy w sposób mierzalny. Kilka systemów o kluczowym dla przedsiębiorstwa znaczeniu już przeszło do chmury, i wykazało imponujące wyniki w zakresie kosztów, licencji, pracy, elastyczności i bezpieczeństwa. Nie mniej ważny jest fakt, że wraz z usunięciem silosów informacyjnych byliśmy w stanie zoptymalizować i skoordynować operacje globalne oraz poprawić ogólną wydajność i współpracę w całej firmie. ”
„Hodowla łososia zmaga się obecnie z ogromnym poziomem złożoności, z nieustannym globalnym zapotrzebowaniem, zmiennymi procesami i czynnikami środowiskowymi zagrażającymi dostawom” komentuje Mike Edgett, Dyrektor Marketingu i Dyrektor ds. Produkcji w Infor. „Stworzenie odpowiedniej platformy, która jest elastyczna, skalowana i daje gwarancję doskonałej przejrzystości w całej organizacji, aby móc podejmować decyzje i chronić marże, jest niezbędne u progu nowej ery cyfryzacji. Jako największy producent łososia na świecie Marine Harvest jest liderem zmian w tym względzie, a dzięki aplikacji CloudSuite Food & Beverage, będzie mieć znakomitą pozycję do wdrożenia innowacji niezbędnych dla zapewnienia kontynuacji wzrostu w kolejnych latach.
O firmie Infor
Infor tworzy specjalizowane branżowo oprogramowanie dla biznesu udostępniane m.in. w technologii cloud. Firma zatrudnia 15 000 pracowników, obsługuje 90 000 klientów w ponad 170 krajach. Rozwiązania Infor są tworzone z myślą o rozwoju. Więcej informacji na stronie http://pl.infor.com/.