Blog Infor „Designed for fashion”
„Pokolenie Z” dorasta….
W branży, w której jutrzejsze trendy wyznaczają dzisiejszą strategię, firma, która nie rozumie Pokolenia „Z” (ang. „Gen Z”) praktycznie nie ma przyszłości…
Niedawny artykuł w magazynie Apparel cytuje Jerry Inman’a, dyrektora ds marketingu w Demand Worldwide (agencji marketingowej specjalizującej się w branży IT oraz świadczącej usługi konsultingowe dla branży sieci handlowych i detalistów), który pokazuje jak zrozumieć tę grupę docelową, stanowiącą aż 26% populacji i mającą olbrzymią siłę nabywczą (około 200 mld USD).
Owi konsumenci, w wieku 21 lat i młodsi, polegają na smartfonach właściwie we wszystkim. Ich brak zainteresowania robieniem zakupów w sklepach stacjonarnych przyczynił się do zmniejszenia ruchu w takich sklepach o 39%!
Stały popyt wymaga stałego zaopatrzenia
Dzięki technologiom socjalnym i aplikacjom transmisji danych, takim jak np. Periscope, filmy z najnowszymi produktami mogą być natychmiast udostępnione konsumentom.
Idąc po linii tych rosnących oczekiwań otrzymywania informacji i ich natychmiastowego wykorzystania, Instagram ostatnio uruchomił usługę Like2Buy, która zmienia zwykłe przeglądanie w aktywne kupowanie poprzez bezpośrednie linki do e-sklepów. Będący „brakującym ogniwem między ruchem w internecie a dochodem”, Like2Buy unaocznia rosnącą potrzebę zjednoczenia działań marketingowych z operacyjnymi.
Zamiast składać obietnice, które „masz nadzieję” spełnić, skup się na zaspokojeniu popytu pochodzącego z różnych źródeł – to zmaksymalizuje zyski bez zamrażania cennego kapitału w dużych zapasach, które mogą się nie sprzedać z maksymalnymi marżami.
Nowe wartości i nowe rozwiązania
Kolejnym punktem wskazanym przez Jerry Inman’a jest fakt, że 76% Pokolenia „Z” jest szczerze zatroskanych sprawą niekorzystnego wpływu działalności człowieka na naszą planetę. Jeśli korzystasz z odpowiedniego rozwiązania technologicznego, informacje dotyczące warunków pracy fabryki, inicjatyw zrównoważonego rozwoju, czy surowców będą skonsolidowane w centralnej bazie danych, łatwo dostępnej i możliwej do szybkiego udostępniania przez platformy online. Ten nowy poziom wglądu w historię „za metką” buduje zaufanie i tworzy emocjonalne połączenia poprzez „odżywianie” oczekiwań i trendów, które będą się wzmagały.
Źródło: http://blogs.infor.com/inforfashion/2016/11/gen-z-marketing-insights.html