fbpx

Zeelandia odnotowuje 83% redukcję czasu potrzebnego na przygotowanie rekomendacji produktowych dla klientów

Międzynarodowy producent składników do pieczenia zwiększa przychody i poprawia jakość obsługi klienta dzięki rekomendacjom produktowym i cenowym bazującym na sztucznej inteligencji

Globalna firma produkująca składniki do pieczenia, Zeelandia Group, wdrożyła rozwiązanie Infor Coleman AI (tj. sztuczną inteligencję). Nowe możliwości sztucznej inteligencji poprawiają dokładność i szybkość wyboru produktów i strategii cenowych oraz pomagają zapewnić rozwój firmy pomimo aktualnych trudności na rynku.

Już wdrożone w zakładzie firmy Zeelandia w Czechach, funkcje Infor Coleman AI zostaną wkrótce wprowadzone w całej Holandii, a następnie w innych oddziałach grupy na całym świecie. Zeelandia rozpoczęła swoją cyfrową transformację wraz z Infor w 2017 roku, przenosząc swoje planowanie zasobów przedsiębiorstwa (ERP) do rozwiązania Infor CloudSuite Food & Beverage, obecnie działającego w Czechach i na Słowacji. Rozwiązanie ERP w chmurze zapewnia nowoczesną platformę technologiczną – Infor OS, umożliwiającą czerpanie większych korzyści dzięki innowacyjnym rozwiązaniom, takim jak np. Infor Coleman AI.

Grupa Zeelandia, działająca na rynku składników do pieczenia w ponad 30 krajach i prowadząca sprzedaż w 100 krajach, stanęła w obliczu bezprecedensowych trudności rynkowych. Wyższe koszty i brak dostępności składników do pieczenia wymagały wprowadzenia nowych strategii sprzedażowych i cenowych, aby utrzymać długoterminową lojalność klientów i jednocześnie osiągać założone zyski. Biorąc pod uwagę szerokie portfolio produktów i dużą bazę klientów, Zeelandia uznała, że do osiągnięcia tych celów konieczna jest cyfrowa transformacja organizacji.

Firma podjęła współpracę z Infor, aby zbadać możliwość wykorzystania Infor Coleman AI do tworzenia maszynowo generowanych rekomendacji produktów i cen.

Przed wdrożeniem rozwiązania przygotowywanie się do spotkań z klientami w celu przeanalizowania, jakie produkty należy im polecić, było dla zespołu sprzedaży w Zeelandii czasochłonne i obarczone ryzykiem popełnienia błędu ze względu na ręczny proces raportowania sprzedaży. Określenie odpowiednich produktów dla każdego klienta stanowiło wyzwanie, co wiązało się ze stratą czasu zarówno sprzedawcy, jak i klienta.

Zeelandia współpracowała z zespołem Infor Coleman AI w celu wdrożenia Infor Product Recommender, rozwiązania, które generuje pięć najlepszych produktów do polecenia klientom, uszeregowanych według prawdopodobieństwa sukcesu. Sprzedawca, korzystając z analityki Infor Birst, wybiera klienta, a następnie wyświetla rekomendacje produktów. Sprzedawca może odbyć do pięciu spotkań z klientami w ciągu jednego dnia, więc narzędzie Product Recommender może pozwolić mu zaoszczędzić prawie jedną trzecią czasu potrzebnego na przygotowania.

Dzięki rekomendacjom produktowym sterowanym przez sztuczną inteligencję, Zeelandia osiągnęła następujące korzyści:

  • szybszy czas przygotowania rekomendacji produktowych dla klienta, redukcję z około 30 do 5 minut, czyli o 83%,
  • lepsze doświadczenie klienta dzięki inteligentnym, spersonalizowanym rekomendacjom produktów,
  • zwiększony przychód z transakcji i udział w portfelu na klienta,
  • lepszą konwersję marketingową dla nowych produktów lub produktów, które wkrótce stracą ważność.

Kolejnym wyzwaniem, które Zeelandia podjęła z pomocą Infor, było ustalanie cen. Przy ciągłych zmianach kosztów i niedostępności towarów, ceny produktów musiały być częściej aktualizowane. Było to wyzwanie dla Zeelandii, ponieważ proces oparty na arkuszu kalkulacyjnym, dotyczący wyceny tysięcy produktów dla tysięcy klientów, okazał się czasochłonny i obarczony ryzykiem popełnienia błędu, a także nie był w stanie nadążyć za częstotliwością wprowadzania wymaganych korekt cenowych.

„Mamy bardzo złożoną konfigurację cenową, która obejmuje 10 000 poszczególnych cen” – powiedział Michal Rada, lider transformacji i dyrektor grupy ICT ds. sztucznej inteligencji w Zeelandii. „Przy obecnych wahaniach rynkowych i niepewności, utrzymanie takiej konfiguracji było jeszcze większym wyzwaniem. Ustalanie cen było więc kolejnym oczywistym celem, przy realizacji którego współpracowaliśmy z Infor wykorzystując sztuczną inteligencję i naukę o danych. Chcieliśmy otrzymywać inteligentne rekomendacje cenowe, które pozwolą znaleźć odpowiedni balans pomiędzy satysfakcją klienta a zyskami firmy”.

Z pomocą firmy Infor, Zeelandia zastosowała koncepcję rekomendacji opartych na sztucznej inteligencji do wycen, osiągając następujące korzyści:

  • zwiększoną lojalność klientów, oferowanie właściwej ceny i zrozumienie przyczyn jej wysokości,
  • realizację celów związanych z rentownością dzięki ustalaniu cen na odpowiednim poziomie,
  • skrócenie czasu i zmniejszenie kosztów dzięki wycenom tworzonym przez sztuczną inteligencję.

„Naszym celem jest bycie zaufanym partnerem piekarni poprzez oferowanie im właściwych produktów w odpowiedniej cenie, tak aby ich klienci byli zadowoleni i do nich wracali” – powiedział Rada. „Dzięki opartym na sztucznej inteligencji rekomendacjom Infor dotyczącym produktów i cen, nie tylko nasi sprzedawcy oszczędzają czas na przygotowaniach do spotkań z klientami. Zeelandia pozostaje również wierna temu, co cenimy najbardziej – zażyłości z klientem”.

Zeelandia kontynuuje swą drogę ku innowacjom dzięki zastosowaniu Infor Coleman AI do danych z systemu CRM, aby zapewnić rekomendacje dla klientów i produktów. Ponadto Zeelandia planuje być pionierem rozwiązań Infor w zakresie hiperautomatyzacji, co pozwoli na uzyskanie jeszcze większej wydajności.

„Nasza relacja z Zeelandią jest świadectwem ciągłego zaangażowania firmy Infor w innowacyjność, współpracy z naszymi klientami w celu dostarczania rozwiązań branżowych, które odpowiadają na wyzwania, z jakimi klienci spotykają się na co dzień” – powiedział Marcel Koks, starszy dyrektor ds. strategii branżowej i rozwiązań dla Infor Food & Beverage. „Już nie możemy się doczekać kolejnego etapu cyfrowego rozwoju Zeelandii. Będziemy kontynuować współpracę z ich zespołem, aby dostarczyć rozwiązania niezbędne do wsparcia jakże ambitnych celów biznesowych”.

O firmie Zeelandia

Firma Zeelandia, założona w 1900 roku przez holenderską rodzinę Doelemanów i nadal mająca siedzibę w Zierikzee w Holandii, stała się międzynarodowym przedsiębiorstwem zajmującym się produkcją składników do pieczenia. Obecnie 3200 pracowników na całym świecie zajmuje się rozwojem produktów dostosowanych do lokalnych gustów i potrzeb – prowadząc działalność w ponad 30 krajach, a sprzedaż w około 100 krajach. Zeelandia otrzymała holenderskie oznaczenie „Royal” w 1950 roku. Odwiedź https://www.zeelandia.com/

O firmie Infor
Infor jest światowym liderem w dziedzinie oprogramowania biznesowego w chmurze, dostosowanego do potrzeb poszczególnych branż. Tworzymy kompletne rozwiązania dla branż takich jak produkcja przemysłowa, dystrybucja, opieka zdrowotna, przemysł spożywczy, motoryzacja, przemysł lotniczy i obronny oraz zaawansowane technologie. Aplikacje i usługi Infor są zaprojektowane tak, aby zapewnić trwałe korzyści operacyjne, bezpieczeństwo i szybszy czas uzyskania wartości. Naszą misją jest dostarczanie klientom skutecznych rozwiązań biznesowych, dlatego też nieustannie wprowadzamy innowacje pozwalające szybko reagować na pojawiające się wyzwania branżowe. 17 000 pracowników Infor z głęboką wiedzy o branży pomaga ponad 60 000 organizacji w 175 krajach przezwyciężyć problemy na rynku i osiągać założone cele biznesowe. Jako firma Koch, nasza siła finansowa, struktura własnościowa i długoterminowa perspektywa pozwalają nam na budowanie trwałych, wzajemnie korzystnych relacji z naszymi klientami, pracownikami i partnerami. Odwiedź stronę www.infor.com.

# # #

Źródło: Infor

W Polsce Infor CloudSuite jest dystrybuowany i wdrażany przez polskiego partnera Infor – iPCC Sp. z o.o. (www.i-pcc.pl).

Kontakt: natasza.piekarska@i-pcc.pl