fbpx

Smaken av Grimstad inwestuje w platformę chmurową Infor

Infor®, firma specjalizująca się w rozwiązaniach chmurowych dla przemysłu, ogłosiła dziś, że Smaken av Grimstad AS, wiodący norweski dostawca konserwowanych i świeżych produktów spożywczych, wdrożył Infor CloudSuite Food & Beverage w ciągu ośmiu tygodni. Potężne, chmurowe, zorientowane na branżę rozwiązanie Infor do planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP) zapewni wgląd w dane z całego łańcucha dostaw, stanowiąc podstawę przyszłego rozwoju firmy. Projekt był zarządzany przez partnera Infor, firmę Columbus.

Firma Smaken av Grimstad po raz ostatni zmodernizowała swój system ERP pięć lat temu. Jednakże hamował on rozwój firmy, która chciała mieć bardziej elastyczny, zawsze aktualny system ERP i możliwość korzystania z nowych technologii jako usługi w chmurze. Firma zdecydowała się więc na wdrożenie rozwiązania Infor CloudSuite Food & Beverage, obsługiwanego przez AWS (Amazon Web Services).

Firma Smaken av Grimstad była chętna do przejścia do chmury, ale musiała być gotowa przed żniwami. Zespół Columbus ciężko pracował, aby to osiągnąć i po zaledwie ośmiu tygodniach przeniesienie systemu ERP do chmury zostało zakończone.

„Kiedy zarząd podjął decyzję o przeniesieniu rozwiązania ERP do chmury, do lipcowych zbiorów pozostały zaledwie dwa miesiące” – wyjaśnia Jan Rommetveit, dyrektor zarządzający i współwłaściciel Smaken av Grimstad. „Ogórki są dojrzałe i gotowe do zbioru około połowy lipca. Kilka dni później zaczynają gnić. Fabryka musi być wyposażona w ludzi i systemy przygotowane do odbioru i przetwarzania surowców po ich zebraniu. Aby zapewnić terminowe dostawy do klientów i płynność w biznesie, realizacja zamówień i fakturowanie musiały być uruchomione na czas.

„Magazyn potrzebował również możliwości skanowania palet przy dostawie towarów, abyśmy mogli wysyłać elektroniczne informacje o dostawach towarów do klientów. Bez tego nasi klienci musieliby robić to ręcznie, na co nasi duzi klienci hurtowi Norgesgruppen, Rema i Coop po prostu by się nie zgodzili” – kontynuował Rommetveit.

„Infor CloudSuite Food & Beverage zabezpiecza naszą perspektywę „od pola do stołu” dla całego łańcucha dostaw żywności, umożliwiając nam pozyskiwanie informacji z każdego etapu. Jednocześnie wiemy, że rozwiązanie jest stale wzbogacane o funkcje specyficzne dla branży, co daje nam pewność, że mamy platformę zorientowaną na przyszłość, która będzie zawsze odpowiednia dla naszej działalności. Co więcej, nie kosztowało nas ono więcej niż ciągnik użytkowy – jest to dowód, że nowoczesne platformy ERP są teraz dostępne dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw” – podsumował Rommetveit.

„To był w dużej mierze wysiłek zespołowy” – powiedział Per Christian Øen, kierownik ds. klientów w firmie Columbus. „To nie było „my i oni”, ale „my” przez cały czas. W projekt zaangażowanych było wiele osób, ale połączenie dokładnej alokacji zasobów, migracji danych z zapewnieniem jakości i wyczuciem czasu, odpowiedniej wiedzy specjalistycznej oraz, co nie mniej ważne, profesjonalnego zarządzania projektami i zwinnego podejścia do projektów z dialogiem z zespołami, przyczyniło się do ukończenia tego projektu na czas i w ramach budżetu”.

„Dzięki Infor CloudSuite Food and Beverage, Smaken av Grimstad zainwestował w rozwiązanie długoterminowe” – powiedział Marcel Koks, lider strategii Infor dla branży spożywczej. „Nasze specyficzne dla branży funkcje pomagają producentom zwiększyć widoczność w całym łańcuchu dostaw, dostarczając cennych informacji potrzebnych do obniżenia kosztów i zwiększenia wydajności, przy jednoczesnym zwiększeniu elastyczności biznesowej. To świadectwo ciężkiej pracy zaangażowanych zespołów, że byliśmy w stanie osiągnąć udane wdrożenie w zaledwie osiem tygodni”.

# # #

Źródło: Infor

W Polsce Infor CloudSuite jest dystrybuowany i wdrażany przez polskiego partnera Infor – iPCC Sp. z o.o. (www.i-pcc.pl).

Kontakt: natasza.piekarska@i-pcc.pl