fbpx

Serge Blanco wybiera system nowy system ERP dla branży fashion

Marka odzieży męskiej wybiera Infor CloudSuite Fashion w ramach gruntownej przebudowy środowiska IT, aby sprostać wyzwaniom związanym z dywersyfikacją kanałów sprzedaży wraz z ponownym rozwojem handlu elektronicznego oraz by zoptymalizować satysfakcję klientów poprzez zarządzanie towarami w w czasie rzeczywistym i w sposób jak najbardziej zbliżony do popytu.

Infor ogłosił dziś, że firma Serge Blanco wybrała Infor CloudSuite Fashion – rozwiązanie zaprojektowane specjalnie dla branży mody, tekstyliów i dóbr luksusowych – jako część projektu mającego na celu modernizację systemu informatycznego i wdrożenie prawdziwie wielokanałowej obsługi klienta.

Zatrudniająca 160 pracowników firma Serge Blanco, należąca do grupy rodzinnej LBY z Tuluzy, od 30 lat ubiera mężczyzn. Marka oferuje pełną gamę ubrań dla mężczyzn, którzy przełamują przyjęte schematy i tworzą swój własny styl. W 2020 roku marka stała się oficjalnym partnerem największej francuskiej drużyny rugby, Stade Toulousain, rozpoczynając współpracę od stworzenia ekskluzywnej kolekcji.

Patrick Silvestri, menedżer ds. systemów informatycznych w Serge Blanco, powiedział: „Zainicjowany w listopadzie 2020 roku projekt z firmą Infor był podyktowany problemami biznesowymi, których nie byliśmy w stanie rozwiązać ze względu na przestarzałość naszego istniejącego systemu i rosnącą złożoność naszej sieci dystrybucji.”

Równolegle firma realizuje inne projekty, takie jak przebudowa witryny e-sklepu, która, podobnie jak inne aplikacje, zostanie połączona z rozwiązaniem Infor, umożliwiającym całościową koordynację łańcucha dostaw: od przyjmowania zamówień, poprzez alokację towarów, zarządzanie dotowarowaniem sklepów i zapasami, aż po magazyn.

Serge Blanco, firma tworząca dwie kolekcje rocznie dla różnych linii, dysponuje siecią około 30 sklepów firmowych, w tym czterech outletów, na terenie całej Francji. Ponadto marka korzysta z sieci franczyz, filii, 250 sklepów oferujących produkty wielu marek, a także licznych punktów sprzedaży w centrach handlowych i domach towarowych na całym świecie.

Zdając sobie sprawę z pracy, jaką trzeba wykonać, aby zmodernizować swój system zarządzania, Serge Blanco wybrała w czerwcu 2021 roku Infor CloudSuite Fashion, nowoczesne, skalowalne rozwiązanie ERP z bogactwem funkcji, które zgodnie ze specyfikacją nie wymagało żadnych szczególnych nakładów, aby uzyskać bardzo dobry stosunek korzyści do kosztów.

„Decyzja została podjęta wspólnie, po serii warsztatów wewnętrznych zorganizowanych przez Elcimaï, partnera integracyjnego firmy Infor, w których uczestniczyły różne działy: produkcja i zakupy, administracja sprzedaży i obsługa posprzedażowa, sprzedaż detaliczna, logistyka, księgowość/finanse i oczywiście IT” – mówi Silvestri. „Oprócz tego, że rozwiązanie standardowo pokrywa ponad 90% naszych potrzeb, fakt, że możemy polegać na w pełni zintegrowanym rozwiązaniu z jednym repozytorium, był jednym z głównych argumentów przemawiających za naszym wyborem”.

Bruno Kientzel, dyrektor zarządzający Elcimaï Business Solutions, wyjaśnia: „Wraz z Infor, byliśmy w stanie przekonać kierownictwo firmy o swojej zdolności do wsparcia projektu w sposób jak najbardziej dostosowany do jej wyzwań i problemów biznesowych. Wybór chmury, także w zakresie e-handlu, został dokonany w sposób naturalny, z oczywistych powodów braku powielania i centralizacji danych.”

Od lipca ubiegłego roku kilkunastu użytkowników pracowało nad ponownym zdefiniowaniem procesów, a teraz nadszedł czas na ostateczne zatwierdzenie wymagań i przeprojektowanie różnych interfejsów z myślą o wdrożeniu planowanym na trzeci kwartał 2022 roku.

Rozwiązanie firmy Infor zostanie połączone z pięcioma innymi aplikacjami, w tym z systemem zarządzania wydatkami, systemem zarządzania płacami, witryną e-handlu, platformą sprzedaży B2B dla wielu marek – „The New Black” – do której należy Serge Blanco, platformą SaaS WSHOP Unified Digital Commerce oraz oprogramowaniem do zarządzania kasami fiskalnymi firmy Polaris.

Philippe Maillet, dyrektor sprzedaży firmy Infor na Francję dla SMB & channel, powiedział: „Infor CloudSuite Fashion umożliwia markom modowym zarządzanie wszystkimi aspektami ich działalności w ramach jednego zintegrowanego, konfigurowalnego i skalowalnego rozwiązania, przy jednoczesnym łatwym łączeniu się z aplikacjami innych firm. Ponadto możliwości obsługi wielu języków i krajów powinny zapewnić Serge Blanco odpowiednie rozwiązanie wspierające jej międzynarodową ekspansję, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych i Belgii, gdzie firma ma już swoją filię.”

Silvestri podsumowuje: „Biorąc pod uwagę profesjonalizm zespołów Infor i Elcimaï, jak również wstępne informacje zwrotne, które otrzymaliśmy, jesteśmy pewni, że ten projekt przebiegnie pomyślnie. Ponieważ nasze firmy nadal się rozwijają, możemy teraz z dużo większym spokojem podchodzić do ewolucji relacji ze wszystkimi naszymi klientami.”

O grupie Elcimaï

Elcimaï to niezależna francuska grupa utworzona w 1992 roku i działająca w 14 oddziałach we Francji. Zatrudnia prawie 380 współpracowników w różnych zawodach, podzielonych na dwa obszary specjalizacji:

– Elcimaï Konsulting, Inżynieria i Architektura

– Elcimaï Technologie i Usługi Cyfrowe

Dzięki tej unikalnej i uzupełniającej się pozycji, Elcimaï proponuje ofertę o zasięgu ogólnoświatowym i odpowiada na projekty łączące doradztwo, wdrożenie, budowę, produkcję i zarządzanie IT. Elcimaï jest partnerem Infor od 1999 roku. Odwiedź https://www.elcimai.com/

Kontakt dla mediów:
Richard Moore
Menedżer ds. PR w Infor, region EMEA
+447976111243
Richard.Moore@infor.com

Źródło: Infor

W Polsce Infor CloudSuite jest dystrybuowany i wdrażany przez polskiego partnera Infor – iPCC Sp. z o.o. (www.i-pcc.pl).