Webinarium z cyklu: ZINTEGROWANE PLANOWANIE W PRZEDSIĘBIORSTWIE
JAK DOBRZE PLANOWAĆ OPERACJE BIZNESOWE PRZY SZYBKIM ROZWOJU TECHNOLOGII, ZMIENNYCH GUSTACH KONSUMENTÓW I CORAZ BARDZIEJ ZŁOŻONYCH ŁAŃCUCHACH DOSTAW? (WEBINARIUM 2)
O webinarium
W drugim webinarium dotyczącym zintegrowanego planowania skupiliśmy się na dwóch początkowych, bardzo ważnych, etapach tego procesu – prognozowaniu popytu oraz planowaniu procesów z uwzględnieniem ograniczeń popytu i podaży, zdolności produkcyjnych i dostępności materiału oraz kosztów kapitału.
Prognozowanie popytu pomaga rozpoznać jaki asortyment i w jakich ilościach będzie się dobrze sprzedawać w przyszłości. Nawet jeśli firma produkuje wyłącznie na zamówienie, często musi sprowadzać surowce, których czas dostawy jest dużo dłuższy niż wymagany czas dostawy gotowego wyrobu do klienta. Niezbędna więc staje się informacja o przyszłej sprzedaży. Informacja taka jednak, z racji tego, że dotyczy przyszłości, zawsze będzie obarczona niepewnością. Oczywiste więc jest to, że im lepsza będzie prognoza, tym szybciej będzie rozwijał się biznes – gdyż trafiając lepiej w popyt, producent czy dystrybutor poniesie mniejsze koszty i zwiększy efektywność sprzedaży.
Wcelowanie w przyszłe potrzeby klienta to:
- mniejsze zapasy,
- mniejsze zakupy niepotrzebnych surowców,
- mniejsze ilości zalegających wyrobów gotowych,
- mniejsza sprzedaż utracona.
Tymi zagadnieniami zarządza narzędzie, które zaprezentujemy podczas webinarium – Infor DMP (Demand Planner – planowanie popytu), zapewniające zaawansowane – i prowadzone we współpracy z zespołem – planowanie popytu, tworzenie budżetów sprzedaży i analizę danych statystycznych.
Następnym krokiem w łańcuchu planowania zintegrowanego zajmie się z kolei aplikacja Infor Supply Chain Planner, bazująca na prognozach przygotowanych przez Infor DMP. Wyliczy ona najbardziej korzystne scenariusze dotyczące, na przykład, opłacalności:
- zakupu dodatkowych zasobów,
- zwiększenia / zmniejszenia zatrudnienia,
- produkcji / zakupu wyrobu,
- zakupów większej ilości surowców od tańszego dostawcy / drożej od kilku dostawców,
- produkcji większych serii i powiększenia magazynu / zlecania produkcji na zamówienie, bez własnego magazynu, ale kosztem wydłużenia terminów dostaw do klienta.
Scenariusze takie generują informacje, które, przesłane dalej do systemu ERP, umożliwią planowanie następnych kroków, jakimi jest, między innymi, tworzenie głównego harmonogramu produkcji (MPS) czy planowanie operacyjne. Te kolejne etapy będą tematem naszego trzeciego webinarium z cyklu Zintegrowane Planowanie.
Dla kogo?
Na webinarium zapraszamy zarządy firm oraz dyrektorów związanych z produkcją, logistyką, prognozowaniem, sprzedażą, magazynowaniem oraz IT. Tym razem łączymy różne branże – webinarium skierowane jest do przemysłu spożywczego, meblowego, metalowego, kosmetycznego oraz chemii lekkiej.
Webinarium już się odbyło
19.10.2021 (wotrek)
10.00- 11.00
Online
Wypełnij formularz
Agenda webinarium
W drugim webinarium z cyklu „Zintegrowane planowanie w przedsiębiorstwie” pokazaliśmy już w szczegółach jak zaawansowana technologia pochodząca od jednego dostawcy – firmy Infor – zapewni wsparcie procesu planowania na początkowych jego etapach – prognozowania popytu i przygotowania scenariuszy dalszego działania z uwzględnieniem ograniczeń popytu i podaży, zdolności produkcyjnych i dostępności materiału oraz kosztów kapitału. Skupiliśmy się na odpowiedzi na dwa pytania:
Trzecie webinarium, zaplanowane na listopad, poświęcone będzie kolejnym wybranym narzędziom Infor, wspierającym następne etapy procesu planowania zintegrowanego. Szczegółowe informacje o tym wydarzeniu będą pojawiały się wkrótce na naszej stronie www oraz na profilach Facebook i LinkedIn iPCC, a także będą wysyłane e-mailem w formie zaproszeń do wybranych grup.
Poznaj prelegentów
Krzysztof Skowronek
Konsultant Biznesowy – Presales
Grzegorz Osiak
Rozwój Produktów